مدیران سازماندهی، برنامه ریزی و شفافیت را در اولویت برنامه کاری خود قرار دهند

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اینکه امسال شعار آموزش و پرورش استان، «آموزش و پرورش منسجم و برنامه محور» است، لازم است مدیران سازماندهی، برنامه ریزی و شفافیت را در اولویت برنامه کاری خود قرار دهند.

کد مطلب: ۹۶۱۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیران سازماندهی، برنامه ریزی و شفافیت را در اولویت برنامه کاری خود قرار دهند

ابراهیم محمدی در سومین اجلاس روسای مناطق ۲۴گانه با گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری های شهدا افزود: صاحب نظران عرصه مدیریت در حوزه تعلیم و تربیت بر این باورند که مدیران و رهبران سازمان باید ویژگیهای خاصی داشته باشند و این ویژگیها برای موفقیت لازم و ضروریست و به وفور در آموزه های قرانی نیز برانها تاکید شده است.

وی با بیان اینکه یکی از این ویژگیها که بی سنخیت با ساختار تعلیم و تربیت نیست "سازماندهی" می‌باشد اظهار داشت: سه نکته بسیار مهم در این زمینه وجود دارد که سلسله مراتب یکی از این موارد است و هرکدام از معاونان و مدیران جایگاه خاص خود را دارند.

وی با بیان اینکه "تقسیم کار" نیز نکته ای قابل توجه در این زمینه است که موجب سهل شدن کارها می‌شود گفت: تفویض اختیار هم از مواردی است که می‌تواند به تسریع در انجام امورات منجر شود.

محمدی با اشاره به حوزه برنامه ریزی گفت: "برنامه ریزی کلی و راهبردی" مورد دیگری است که لازمست مدیر اموزشی به آن واقف باشد.

وی اظهار داشت: مدیر آموزشی لازم است در ابتدای سال تحصیلی در نظام تعلیم و تربیت برای خود برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی ادامه داد: "برنامه‌ریزی سالانه" مورد دیگری است که لازمه موفقیت مدیر و یک رهبر آموزشی است.

محمدی با بیان اینکه امسال راهبرد اصلی آموزش و پرورش استان آموزش و پرورش منسجم و برنامه‌محور است، بیان کرد: سند اجرای آن سند تحول بنیادین است.

وی با اشاره به اینکه رهبری و داشتن نفوذ و محبوبیت در بین کارکنان لازمه موفقیت مدیران آموزشی است اظهار داشت: "خودساختگی و ایمان و عمل صالح" نیز از ویژگیهای مدیران آموزشی باید باشد و مدیران تلاش کنند تا برایمان و اعتقادات معنوی خودبیافزایند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی "شفافیت" در کارها و عمل صالح را نیز از ویژگیهای مدیران برشمرد و اضافه کرد: این موارد نباید در برنامه کاری مدیران مورد غفلت واقع شود و کارها باید برای رضای خدا انجام شود.

وی درباره "نظارت و کنترل" نیز اظهار داشت: این موضوع در مدیریت بسیار قابل توجه است و موضوعات مهم نباید از چشم ناظران پوشیده باشد و نظارت باید جامع بوده و به طورمستمر باشد و تعدد سطوح نظارتی نیز باید مشخص باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: اهداف در نظارت باید مشخص باشد و "دقت و ریز بینی" نکته مهمی است که باید در بخش نظارت و کنترل برآن توجه خاصی شود.

ارائه گزارش پروژه مهر، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت نام در سیستم سناد، تاکید برتوانمند سازی نیروی انسانی، بازماندگان از تحصیل، بررسی نرخ گذر تحصیلی مناطق ۲۴گانه استان،پوشش پیش دبستانی، توزیع حق التدریسها، نقل انتقالات، برگزاری قطعی یادواره شهدا دانش آموزی و فرهنگیان و اجلاسیه نماز از مواردی بود که در بخش اول سومین نشست روسای مناطق و معاونان آموزشی آنان در ارومیه مطرح شد.

این نشست به مدت یک روز در ارومیه برگزار می شود و کارگاههای جنبی ان نیز در کنار نشست به صورت جداگانه برگزار می شود.

آموزش و پرورش آذربایجان غربی شامل 24 منطقه آموزشی با بیش از 600 هزار نفر دنش آموز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار