مدرسه سازی از اولویتهای دولت تدبیر و امید است

ارومیه (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اذعان به اینکه مدرسه سازی از اولویتهای دولت تدبیر و امید است؛ گفت: تا دو سال آینده سرانه فضای آموزشی استان به ۴.۸۴ متر مربع افزایش می یابد.

کد مطلب: ۹۶۱۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه سازی از اولویتهای دولت تدبیر و امید است

آیدین رحمانی رضائیه» صبح امروز در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش استان که در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد؛ اظهار داشت: در سال ۹۷از مجموع ۲۶۵میلیارد تومان اعتبار ابلاغی استانی و ملی در امر مدرسه سازی، مجموعا ۱۶۰میلیارد تومان تخصیص گردید که صددرصد این رقم جذب شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان افزود: استان آذربایجان غربی در سال ۹۷، رتبه دوم اعتبارات استانی و رتبه چهارم اعتبارات کشوری را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد ۴۰۵پروژه فعال در قالب ۲۶۶۱کلاس درس در سراسر استان وجود دارد که با اتمام این پروژه ها تا دو سال آینده سرانه فضای آموزشی استان به ۴.۸۴متر مربع افزایش می یابد.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر، سرانه فضای آموزشی استان ۴.۰۵مترمربع می باشد در حالی که میانگین کشوری سرانه فضای آموزشی ۵.۱۸مترمربع می باشد.

رحمانی اضافه کرد: برای رسیدن به میانگین کشوری سرانه فضای آموزشی نیازمند ۴۵۵۰کلاس درس جدید هستیم که در صورت اتمام پروژه های فعال و ایجاد پروژه جدید تا چند سال آینده این مهم محقق خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بیان کرد: تعداد ۷۸پروژه خیر ساز در قالب ۳۰۱کلاس درس با اعتبار ۲۴میلیارد تومان در حال ساخت است.

وی اذعان کرد: در مهر ماه امسال تعداد ۷۳پروژه در قالب ۲۷۳کلاس درس و با اعتبار ۷۰میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش استان شد.

وی با بیان اینکه امسال سیستم گرمایشی ۵۵۳کلاس درس استاندارد سازی شده است؛ افزود: هم اکنون ۶هزار کلاس درس استان دارای بخاری نفتی است که با توافق بین استانداری آذربایجان غربی و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان ، ۱۰۰میلیارد تومان برای جمع آوری بخاری نفتی و اتصال به شبکه گاز اختصاص یافته است.

رحمانی از تدوین سند محرومیت زدایی استان آذربایجان غربی در حوزه فضای آموزشی خبر داد و گفت: در این سند شناخت کامل از وضعیت موجود فضاهای آموزشی و چگونگی هدایت اعتبارات ملی و منطقه ای تبیین خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار