تکذیب ادعای دیدار روح‌الله زم با آیت‌الله سیستانی

تهران (پانا) - یک مقام مسئول در دفتر مرجعیت عالی شیعیان در نجف اشرف هر گونه دیدار آیت‌الله سیدعلی سیستانی یا هر نوع ارتباط دفتر ایشان با روح الله زم، سر شبکه کانال آمد‌نیوز را تکذیب کرد.

کد مطلب: ۹۶۱۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
تکذیب ادعای دیدار روح‌الله زم با آیت‌الله سیستانی

این مقام مسئول که نام او منتشر نشده است، در پی طرح شایعات در فضای مجازی و برخی رسانه‌های رسمی مبنی بر احتمال دیدار روح‌الله زم با آیت‌الله سیستانی، در گفت‌وگو با شفقنا، رسانه نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: «ادعای منتشر شده در بعضی از رسانه‌ها مبنی بر حضور روح‌الله زم در دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی و دیدار معظم له با وی کاملاً دروغ و بی‌اساس است.»

او افزود: «نامبرده هیچگاه ارتباطی مستقیم و یا غیر مستقیم با این دفتر نداشته و کسی درخواست ملاقات برای او نکرده است و از آمدن و یا نیامدنش به عراق نیز هیچگونه اطلاعی نداریم.»

روز گذشته اخباری به نقل از جرج مالبورو، خبرنگار ارشد فیگارو منتشر شد که مدعی شده بود احتمالا سپاه پاسداران زن جوانی را به پاریس فرستاده است تا زم را قانع کندبه دیدار آیت‌الله سیستانی در عراق برود، زم پذیرفته و احتمالا در شهر نجف دستگیر و به ایران منتقل شده است.

با این حال وزارت کشور فرانسه در گفت‌وگو با فیگارو تایید کرده بود که زم در فرانسه پناهنده سیاسی و تحت محافظت پلیس این کشور بوده است. فرانسه مسافرت او به عراق را تایید کرده و خبرنگار ارشد فیگارو نوشته است که فرانسه با جلوگیری‌نکردن از سفر او به عراق بازداشت روح‌الله زم را تسهیل کرده است.

فیگارو گزارش داده که زم با سرویس‌های امنیتی فرانسه علیه ایران همکاری می‌کرده‌ است. یکی از منابع فیگارو مدعی است وزات کشور فرانسه با جلوگیری نکردن از سفر او به نجف خواسته بن‌بست ایجادشده در وضع دو زندانی فرانسوی (عادلخواه و دوستش رولاند مارشال) در ایران را برطرف کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار