معلمان دوره ابتدائی باید با شیوه های نوین آموزگاری و زبان خاص کودکی کلاس داری کنند

ارومیه (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت: معلمان دوره ابتدائی باید با شیوه های نوین آموزگاری و زبان خاص کودکی کلاس داری کنند.

کد مطلب: ۹۶۱۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
معلمان دوره ابتدائی باید با شیوه های نوین آموزگاری و زبان خاص کودکی کلاس داری کنند

«میرصادق جامعی» در همایش معاونین آموزش ابتدایی استان که در محل باشگاه فرهنگیان ارومیه برگزار شد؛ اظهار داشت: در راستای ارتقا نظام تعلیم و تربیت می باید تفاوت های فردی دانش آموزان را درک و مدنظر داشت.

وی خاطر نشان کرد: وفاق، همدلی، همزبانی و تعامل در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش از ضروریات سیستم است.

جامعی بیان کرد: توجه به همه ابعاد آموزشی، پرورشی، لازمه تربیت موفق و خروجی‌های کارآمد از نظام آموزش ‌و پرورش است.

این مقام مسئول اذعان کرد: برنامه های آموزشی خود را براساس اصول 6 گانه تربیتی دانش‌آموزان که شامل تربیت دینی و اخلاقی، سیاسی و اجتماعی، زیستی و بدنی ، هنری و زیباشناختی، اقتصادی و حرفه‌ای و تربیت علمی و فناوریست، اجرا خواهیم نمود.

وی با بیان اینکه دوره ابتدایی بعنوان دوره شخصیت پروری حائز اهمیت است؛ افزود: در کشورهای پیشرفته به دوره ابتدایی اهمیت خاصی از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات قائل هستند.

جامعی بیان کرد: نیروهای جدیدالورود نیاز به توانمند سازی در دوره های ضمن خدمت و کارگاه های توانمندسازی دارند تا کمبودهای احتمالی رفع گردد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ادامه داد: باید با شیوه های نوین آموزگاری و زبان خاص کودکی کلاس داری کرد.

جامعی گفت: با مساعدت استانداری آذربایجان غربی و وزارت آموزش و پرورش، اعتباری قریب به 4 میلیارد ریال بابت اجرای دوره پیش دبستانی به مناطق 24 گانه آموزش و پرورش استان تزریق شده است.

وی خطاب به معاونین آموزش ابتدائی استان گفت: در جذب و نگهداشت تارکان تحصیل و بازماندگان از تحصیل بطور جدی عمل کنید تا وارد چرخه آموزشی شوند.

جامعی افزود: اگر بخواهیم فرزندانمان به حیات طیبه برسند باید طبق اولین ساحت سند تحول بنیادین که اعتقادی می باشد در بحث ارتقای آموزش قرآن کریم و عمل کردن به آن در راس تمام برنامه ها از پایه اول ابتدایی بسیار جدی عمل کنید.

وی گفت: امسال در خصوص هویت کودکان ایرانی-اسلامی در راستای افتخار کودکان بعنوان یک شهروند ایرانی، کارگاه های خوبی برگزار شد .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ادامه داد: راهبران آموزشی بعنوان نماینده سیستم از بعد تربیتی هستند و در کلاس های درس پس از تدریس باید ارزیابی بعمل بیاورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار