75 میلیاردتومان پروژه عمرانی در سطح منطقه 12 تا پایان سال اجرا می شود

اصفهان (پانا) - مدیر منطقه 12 شهر اصفهان در چهل و یکمین نشست خبری سه شنبه ها با رسانه با شعار پاسخگویی در مسیر امید با ارائه گزارشی از برنامه ها و پروژه های در دست اقدام شهرداری منطقه 12، اظهار کرد: منطقه 12 از نظر وسعت بزرگترین منطقه در بین 15 منطقه شهری اصفهان با مساحت 8 هزار و 200 هکتار است که 6 هزار و 600 هکتار آن حریم شهر و مابقی به عنوان محدوده قانونی شامل 10 محله است.

کد مطلب: ۹۶۱۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
75 میلیاردتومان پروژه عمرانی در سطح منطقه 12 تا پایان سال اجرا می شود

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی باقری با بیان اینکه عمده محلات منطقه 12 جزء محلات کم برخوردار است، تصریح کرد: بافت محلات و محدوده قانونی منطقه از پراکندگی زیادی برخوردار است که این موضوع خدمات رسانی به منطقه را پیچیده و هزینه بر می کند.
مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان، جمعیت منطقه 12 را نزدیک به 140 هزار نفر ذکر کرد و افزود: در سال نزدیک به 20 میلیارد تومان بابت هزینه های رفت و روب و فضای سبز این منطقه هزینه می شود؛ این منطقه دارای فضای سبز نزدیک به 300 هکتار است که سرانه هر شهروند حدود 21.6 متر مربع است.
وی اضافه کرد: همچنین نزدیک به 60 درصد حجم تردد ورودی به شهر به جهت قرار گیری این منطقه در شمال شهر و وجود بزرگراه معلم و آزادگان از منطقه 12 عبور می کند.
خریداری پساب شاهین شهر
باقری یکی از اتفاقات خوب منطقه را خریداری پساب شاهین شهر در سال گذشته ذکر کرد و گفت: این پساب وارد یک تصفیه خانه تکمیلی با رعایت استانداردهای محیط زیستی و فضای سبز می شود و از آنجا به عنوان پساب تصفیه شده با یک شبکه لوله گذاری 18 هزار و 500 متری و سه مخزن به میدان استقلال برای استفاده منطقه 12 و دو قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه در هر ثانیه 100 لیتر پساب تصفیه شده در اختیار این دو منطقه قرار می گیرد، تاکید کرد: وسعت فضای سبز منطقه نزدیک به 300 هکتار شامل 53 پارک محله ای کوچک و بزرگ است، 49 درصد سیستم آبیاری فضای سبز منطقه به صورت قطره ای و با تکنولوژی روز انجام می شود که امیدواریم در سال های آینده تمام آبیاری فضای سبز به سمت آبیاری قطره ای برود.
مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان با اشاره به نظافت معابر منطقه، افزود: روزانه نزدیک به 4 میلیون و 200 هزارمتر مربع از معابر منطقه نظافت می شود، کل مساحت معابر شهری اصفهان 45 میلیون متر مربع است و نزدیک به 10 درصد شهر اصفهان در منطقه 12 واقع شده است.
افزایش 20 درصدی درآمد منطقه
وی از افزایش 20 درصدی درآمد شهرداری منطقه 12 در سال 97 نسبت به سال 96 خبر داد و گفت: بودجه شهرداری منطقه 12 سومین بودجه مناطق شهر اصفهان را با رقم 167 میلیاردتومان به خود اختصاص داده و لازم است ماهیانه حدود 14 میلیاردتومان درآمد داشته باشیم تا بتوانیم به رقم مورد نظر در کل سال برسیم.
باقری با بیان اینکه از بودجه 167 میلیارد تومانی منطقه، 117 میلیارد را بودجه های عمرانی به خود اختصاص می دهد که بین مناطق دیگر رتبه های اول را دارا است، تصریح کرد: از بودجه 117 میلیارد عمرانی نزدیک به 47 درصد به موضوع تملک و آزادسازی اختصاص یافته که 14 پروژه را با رقم اعتبار 54 میلیاردتومان شامل می شود. 125 ردیف پروژه در بودجه عمرانی امسال تعریف شده که این 125 پروژه جمعا بودجه 117 میلیاردتومانی را به خود اختصاص می دهد.
افزایش 74 درصدی تعداد صدور پروانه
وی در ادامه با اشاره به شهرسازی منطقه، ادامه داد: شهرداری منطقه در مقایسه 6 ماهه ابتدای سال 98 با 6 ماهه دوم سال 97 افزایش 74 درصدی تعداد صدور پروانه را داشته که با توجه به رکود اقتصادی کشور در زمینه ساختمان این عدد قابل توجه است.
مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه های مشارکتی منطقه، تاکید کرد: پروژه تجاری اداری میدان شهید علیخانی در مساحت 2 هزار و 180 متر مربع و زیربنای 18 هزار و 230 متر مربع شامل چهارطبقه پارکینگ، ‌دو طبقه تجاری و 4 طبقه اداری، پروژه ای 30 ماهه است که حدود 10 ماه از آن سپری شده است.
وی ادامه داد: پروژه مشارکتی مسکونی کازرونی در موقعیت مکانی منطقه 13 در زمینی به مساحت 430 متر مربع با زیربنای 2 هزار و 374 مترمربع در 6 طبقه یکی دیگر از پروژه های در دست اجرای منطقه 12 است که مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد.
باقری با بیان اینکه پروژه مرکز تجاری ورزشی شهرک نگین یکی دیگر از پروژه های سطح منطقه است، گفت: این پروژه در زمینی به مساحت یک هزار و 537 متر مربع در چهار طبقه احداث می شود که هم اکنون پیشرفت 25 درصدی داشته و امیدواریم ظرف یک سال آینده به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به دیگر پروژه های عمرانی شاخص منطقه، افزود: مجموعه فرهنگی ورزشی شهرک مهدیه با هزینه دو میلیارد و 660 میلیون تومان آماده افتتاح است که از نظر مشخصات فنی یکی از بهترین مجموعه های شهر اصفهان خواهد بود.
پارک سوار عاشق آباد، شهرستان های اطراف را هم پوشش می دهد
مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان از شاخص ترین پروژه های شهر اصفهان را پروژه پارک سوار ورودی عاشق آباد با هزینه ای بالغ بر 23 میلیاردتومان ذکر کرد و افزود: این پروژه در دوفاز با مساحت 15 هزار و 500 مترمربع اجرا می شود که علاوه بر ایستگاه های اتوبوس، واحد پارکینگ خودروهای شخصی نیز در آن پیش بینی شده که 200 خوردرو گنجایش دارد، این پارک سوار در مجاورت ایستگاه مترو قدس قرار گرفته که ترکیب کاملی از مترو، اتوبوس و خودروی شخصی را برای تسهیل حمل و نقل شهروندان شامل می شود. 12 خط اتوبوس وارد این پارک سوار می شوند و شهرهای اطراف مانند شاهین شهر، خمینی شهر، شهرک شهید منتظری، دانشگاه های صنعتی، پالایشگاه، نیروگاه و ... از بهره برداران این پارک سوار می شوند که این پروژه طی دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی تاکید کرد: اجرای فاز دوم خیابان ورودی مهدیه جزء درخواست های چندین ساله مردم منطقه است که تنها دارای یک لاین بود و هم اکنون شامل دو خط رفت و برگشت شده و با هزینه بالغ بر 650 میلیون تومان به صورت بلوار تکمیل شده است.
احداث اولین مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
باقری، احداث مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را از دیگر پروژه های منطقه ذکر کرد و گفت: این پروژه در محله پرآسیب و کم برخوردار ناصرخسرو و امیرالمومنین در چهار طبقه برای توانمندسازی زنان با هزینه 2 میلیارد و 240 میلیون تومان احداث می شود.
وی در ادامه به احداث مجموعه فرهنگی شهرک کوثر اشاره کرد و افزود: این مجموعه در مجاورت مسجد امام حسن شهرک کوثر در زمینی به مساحت 337 متر مربع با هزینه 1 میلیارد و 100 میلیون تومان آماده بهره برداری است.
مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه ادامه خیابان مفتح به آزادگان، تاکید کرد: این پروژه از جمله درخواست های چندین ساله مردم این منطقه بود که با طول 660 متر و عرض 30 متر در دست آزادسازی است، این پروژه شامل84 پلاک بود که 80 پلاک آن آزادسازی شده است، اعتبار صرف شده برای این پروژه تاکنون 260 میلیارد ریال است، این پروژه در بافت متراکم و ریزدانه قرار گرفته که فضاهای عمومی در آن کم است، بنابراین محوری با عرض 4 متر برای این پروژه تعریف شد تا در آن درختان کاشته شود و مردم بتوانند از این محور به عنوان یک فضای عمومی برای سپری کردن اوقات فراغت خود استفاده کنند.
وی جمع پروژه های آماده بهره برداری منطقه را تا یک ماه آینده نزدیک به 34 میلیاردتومان ذکر کرد و بیان داشت: تعدادی طرح نیز جزو برنامه های امسال است که در مجموع نزدیک به 75 میلیاردتومان افتتاح پروژه های عمرانی در سطح منطقه را تا پایان سال شامل می شود.
187 هزار نفر، مخاطب برنامه های فرهنگی و اجتماعی منطقه
باقری با اشاره به برنامه های فرهنگی منطقه، اضافه کرد: طی یکسال گذشته بالغ بر 1800 برنامه و اجرا برای گروه های سنی مختلف و مناسبت ها در سطح منطقه برگزار شد که مخاطبی حدود 187 هزار از این برنامه ها استفاده کردند. این برنامه ها برای همه اقشار و گروه ها، بانوان، کودکان، نوجوانان، سالمندان و بزرگسالان برنامه ریزی شده بود.
وی تاکید کرد: 125 ردیف پروژه عمرانی در سطح منطقه با هزینه ای بالغ بر 117 میلیاردتومان وجود دارد که 75 میلیاردتومان آن امسال به بهره برداری می رسد.
رسیدگی به مشکلات منطقه محمودآباد
مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان با اشاره به محله محمودآباد گفت: این محله از سال 84 به شهر اصفهان الحاق شد و نزدیک به 8 هزار نفر جمعیت با مردمی مذهبی و بافت سنتی دارد، در این محله اقدامات خوبی مانند پارک محله محمودآباد با هزینه 500 میلیون تومان اجرا شده است،‌ پیاده روها در حال اجرا است و پروژه دفع آب های سطحی نیز انجام می شود، این محله از نظر سرانه های فرهنگی ورزشی جزء محلات بسیار خوب بوده که دارای کتابخانه، فرهنگسرا، مرکز بهداشت، بهزیستی و ... است. همچنین نزدیک به 75 درصد محله محمودآباد آسفالت شده است.
وی یکی از مشکلات محله محمودآباد را نبود لوله کشی فاضلاب ذکر کرد و افزود: این محله فاضلاب شهری نداشت اما سال گذشته لوله گذاری فاضلاب انجام و به شبکه فاضلاب شهری وصل شد؛ فاضلاب منازل به لوله اصلی نیز در حال اجراست که حفاری های آن آسفالت محله را دچار مشکل می کند؛ با وصل این انشعابات موضوع آسفالت هم حل می شود.
باقری با اشاره به پروژه پردیس خانواده محور منطقه 12، ادامه داد: این پروژه در مجاورت ساختمان شهرداری منطقه 12 به مساحت 46 هزار مترمربع و شامل مجموعه های مختلف فرهنگی، ورزشی، پارک، زمین های روباز، رستوران، کافی شاپ، استخر و ... است که 65 درصد تملک ها انجام و مابقی در حال انجام است. مشکل ما برای آزادسازی این پروژه موضوع زمین های قولنامه ای است، این پروژه به عنوان پروژه محرک توسعه معرفی شد که مورد قبول قرار نگرفت.
وی اضافه کرد: در مجاورت شهرداری شهرک تمیزی قرار دارد که عمده ساخت و ساز آن در قدیم به صورت غیرمجاز و کارگاه های مختلف بوده و هم اکنون در حال فعالیت هستند،‌ این موضوع به سازمان میادین و مشاغل بر می گردد و پیگیر هستند تا فضایی برای آنها در نظر گرفته شود و این مشاغل جا به جا شوند.
30 میلیارد تومان پروژه مشارکتی در سطح منطقه
مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان با بیان اینکه نزدیک به 30 میلیارد تومان پروژه مشارکتی در سطح منطقه وجود دارد، تصریح کرد: شهرک خودرو در زمینی به مساحت 91 هکتار در حال سپری کردن مراحل پایانی خود است، نمایشگاه دایمی سنگ نیز به عنوان نمایشگاهی بین المللی در زمینی به مساحت 36 هکتار در این منطقه ایجاد می شود.
وی گفت: در محله امیرالمومنین ملک شهر یک فضای سبز عمومی 4 هکتاری در دستور کار قرار گرفته، برای این پروژه، مشاور در حال تهیه طرح است؛ اگر این اتفاق بیفتد قسمت عمده مشکلات این منطقه برطرف می شود.
وی با بیان اینکه سالانه بیش از 20 میلیارد تومان هزینه رفت و روب و نگهداری فضای سبز منطقه است، اضافه کرد: با توجه به جمعیت 140 هزار نفری منطقه به ازای هر شهروند منطقه، 150 هزارتومان هزینه این بخش می شود اما عوارض نوسازی که دریافت می شود به طور متوسط برای هر نفر سالانه 50 هزارتومان است، با توجه به این عدد به طور متوسط هر خانوار 550 هزارتومان کمتر هزینه این خدمات را پرداخت می کند.
مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان با اشاره به بودجه 167 میلیاردتومانی پروژه های عمرانی منطقه، تاکید کرد: بنابراین شهرداری منطقه به ازای هر نفر یک میلیون و 200 هزار تومان در سال هزینه می کند که اگر عوارضی هم از سمت دولت دریافت شود به هیچ عنوان با هزینه های شهرداری برابری نمی کند و شهرداری به بهترین شکل در قبال شهروندان در حال انجام وظیفه است.
وی بیان داشت: قسمتی از حریم منطقه 12 همچنان در حال فعالیت کشاورزی است و برخی زمین ها هم به دلایل مختلف رها شده که مشکلات گردوغبار را به وجود آورده، یکی از راهکارهایی که برای این موضوع می توان در نظر گرفت موضوع پهنه بندی حریم است که کاربری و بارگزاری به یک سری از کاربری هایی که متناسب با این فضاها باشد مصوب شده تا بتوان از این فضاها در آینده استفاده کرد.
باقری با اشاره به نبود پل عابر پیاده در میدان شهید علیخانی و ترافیک شدید در این میدان، تاکید کرد: به دلیل وسعت این میدان، پل عابر نمی تواند در این محدوده واقع شود،‌ بنابراین یکی از پیشنهادها این است تا کل ترافیک به زیر میدان برده شده و در فضای همکف هیچ ماشینی تردد نکند، این محدوده با توجه به قرار گفتن در مجاورت پارک گل محمدی به عنوان یک پاتوق و مرکز محله ای بسیار خوب می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این موضوع هنوز در مرحله مطالعه و بررسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار