توجه ویژه به توسعه مدارس مبنای توسعه استان است

اصفهان (پانا) - استاندار اصفهان گفت: هر چقدر به آموزش و پرورش بها بدهیم؛ به توسعه و پیشرفت جامعه بها داده ایم ؛ زمینه های دانایی ، دانش محوری و توسعه همه جانبه از مدارس آغاز می شود.

کد مطلب: ۹۶۱۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
توجه ویژه به توسعه مدارس مبنای توسعه استان است

همزمان با افتتاح ده هزار کلاس درس در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس استاندار اصفهان در آیین افتتاح مدرسه خیر ساز حاج احمد قفال اظهار داشت: اصفهان، استان اندیشه و دانایی است و مبنای توسعه آن دانایی محوری است؛ و زمینه های دانایی، دانش محوری و توسعه همه جانبه از مدارس آغاز می شود.
وی افزود: در این راستا هر چقدر به آموزش و پرورش بها بدهیم؛ به توسعه و پیشرفت جامعه بها داده ایم.
عباس رضایی با تاکید بر نگرش حاکم بر استان در توسعه منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان آن را یکی از اقدامات موثر در توسعه استان دانست و اظهار داشت: استان اصفهان در این زمینه نسبت به استانهای دیگر پیشتاز است.
وی در ادامه با اشاره به پیشرفت علم و فن آوری در دنیا اظهار داشت: کاروان پرشتاب علم درحال حرکت است و اگر بخواهیم از آن عقب نمانیم می بایست مبنا را بر توسعه مدارس بگذاریم.
رضایی برخی ویژگی مردم اصفهان را تعهد، ایثار، گذشت، اخلاص و صنعتی بودن این استان برشمرد و گفت: اصفهان پایتخت تمدن ایران اسلامی است و مردم آن به تعهد و تشرع سرآمد هستند؛ نام اصفهان برند این استان است.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات خوبی که در آموزش و پرورش استان انجام شده خطاب به معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: امروز به فضل الهی و با همت و همراهی خیرین استان ، 93 پروژه آموزشی در قالب بهره برداری از 482 کلاس (شامل بهره برداری از 468 کلاس درس و 14 توسعه کلاس) و همچنین 10 سالن ورزشی، 7 سالن چند منظوره ، 10 نمازخانه و کتابخانه است که برای این پروژه ها بالغ بر 950 میلیارد ریال هزینه شده است و 94 هزار متر مربع فضای آموزشی را شامل می شود.
استاندار اصفهان در ادامه از شروع طراحی مدارس استان اصفهان با رویکرد مدرسه سبز خبر داد.
وی در ادامه با بیان این موضوع که خیرین مدرسه ساز از افتخارات استان هستند در خصوص میزان مشارکت آنها اظهار داشت: 58 درصد از پروژه هایی که امروز به بهره برداری می رسد به صورت مشارکتی و 16 درصد این پروژه ها به همت خیرین احداث شده که این نشان دهنده همراهی خیرین و مردم با دولت تدبیر و امید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار