طرح گردشگری تالاب استیل آستارا با لحاظ استانداردها ی محیط زیستی اجرا می‌شود

آستارا ( پانا) - فرماندار شهرستان آستارا گفت : طرح توسعه گردشگری در تالاب استیل به اداره حفاظت محیط زیست واگذار شده است و با لحاظ آخرین استانداردها و شاخص‌های زیست محیطی اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۱۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح گردشگری تالاب استیل آستارا با لحاظ  استانداردها ی محیط زیستی  اجرا می‌شود

به گزلرش پانا، فرماندار آستارا گفت: تالاب استیل از جاذبه های گردشگری آستاراست و باید با حفظ ارزش های طبیعی و گونه های گیاهی و جانوری، از ظرفیت آن برای رونق گردشگری استفاده کنیم.

حسین رستم زا گفت: گردشگری مهمترین محور و ظرفیت توسعه آستارا محسوب می شود و نباید با حاشیه سازی، با اجرای طرح های عمرانی و گردشگری توجیه دار و کارشناسی شده، مخالفت شود.

وی افزود: همانگونه که جدول گذاری حاشیه تالاب، مانع ورود و آلایندگی کامیون ها به آن شده است، اجرای طرح گردشگری در استیل نیز سبب جذب مسافر و درآمدزایی بیشتر خواهد شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستارا نیز گفت: هدف از ساخت بوم کلبه یا اتاقک های پرنده نگری و سکوهای بازدید گردشگران در تالاب استیل، معرفی جاذبه های طبیعی و جلب مشارکت مردم در حفاظت آن است.

مصطفی فلاح افزود: این طرح، مطالعه و کارشناسی شده و اعتبار آن در شورای برنامه ریزی استان گیلان تصویب شده است و نظیر آن، در تالاب بین المللی امیر کلایه لاهیجان، آب کنار انزلی و تالاب جوکندان تالش اجرا شده است.

وی ادامه داد: در حاشیه تالاب ۲ بوم کلبه با مساحت ۱۵ متر مربع و ۲ آلاچیق روباز با سازه‌های چوبی و سازگار با طبیعت ساخته می‌شود و برای کلبه‌ها دوربین نصب خواهد شد و علاقه مندان یا با استفاده از دوربین یا با چشم غیر مسلح، پرنده نگری خواهند کرد.

وی بیان کرد: در کنار کلبه‌ها یا اتاقک‌های پرنده نگری، نمازخانه و سرویس بهداشتی دایر خواهد شد و فاضلاب آنها به خارج از محدوده طرح، هدایت و از ورود آن به تالاب، جلوگیری خواهد شد.

تالاب استیل آستارا با ۱۳۸ هکتار مساحت، درختان توسکا، انواع پرندگان مهاجر و بومی و امکانات تفریحی نظیر قایق سواری در حاشیه جاده آستارا به تالش واقع شده و یکی از مناطق گردشگرپذیر شهرستان آستاراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار