نظارت مستمر بر مراکز تغذیه سالم واحدهای آموزشی پاکدشت

پاکدشت (پانا) - لزوم بازدید مستمر از بوفه مدارس شهرستان پاکدشت در تمام سال تحصیلی در دستور کارآموزش و پرورش شهرستان قرار گرفت.

کد مطلب: ۹۶۱۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
نظارت مستمر بر مراکز تغذیه سالم واحدهای آموزشی پاکدشت

نشست کارشناسی سلامت و پیشگیری با عاملین فروش مواد خوراکی در مراکز تغذیه سالم مدارس شهرستان پاکدشت با حضور سعیده پیرحیاتی کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، یاسر آرش کارشناس مسئول فعالیت‌های اردویی و فوق برنامه و سایر کارشناسان مربوطه آموزش و پرورش پاکدشت با هدف برنامه ریزی برای بازدید منظم از بوفه مدارس در طی سال تحصیلی جاری برگزار شد.

در این نشست پیر حیاتی کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش پاکدشت در سخنانی ضمن اشاره به این موضوع که بازدید از بوفه های تغذیه مدارس تامین سلامت آینده سازان جامعه مان می باشد افزود: مصرف مواد غذایی ارتباط مستقیم با سلامت جسمی و در نتیجه آینده تحصیلی دانش آموزان دارد، لذا یکی از راه های توجه به سلامت این قشر نظارت مستمر بر بوفه های مدارس و این امر یکی از خواسته های مهم اولیای دانش آموزان است.

او در ادامه افزود:تغذیه دانش آموزان در منزل و میان وعده‌هایی که در مدرسه صرف می شود در رشد و سلامت آنان تاثیر دارد حال با توجه به اینکه تغذیه دانش آموزان در مدارس به عنوان مکمل برنامه غذایی آنها محسوب می شود باید به نحوی باشد که امنیت و سلامت غذایی آنان در کانون مدرسه که مهمترین مرکز آموزشی تربیتی در جامعه به شمار می رود در معرض خطر قرار نگیرد.

پیر حیاتی بیان داشت:در بوفه‌های مدارس باید مواد غذایی مناسب و سالم با برچسب انرژی مانند بیسکویت‌های مناسب تهیه و از توزیع چیپس و پفک و نوشابه پرهیز شود.

او تصریح کرد: پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس در تامین مایحتاج غذایی دانش آموزان موثر هستند که اگر این فعالیت انجام نشود دانش آموزان از دستفروشان مواد غذایی اطراف مدرسه خرید می کنند و گفت،کارشناسان مربوطه در سه حوزه بهداشتی، پرورشی و تامین نیاز غذایی دانش آموزان در مدارس بر چگونگی عملکرد این بوفه ها نظارت دارند.

او تاکید کرد:اولویت اصلی سازمان دانش آموزی در زمینه پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس با محوریت نظارت بر عملکرد این اماکن و کمک به بهبود تغذیه دانش آموزان است ومدیران مدارس هستند که باید بر چگونگی عرضه انواع مواد خوراکی مجاز و غیر مجاز و همچنین رعایت نکات بهداشتی نظارت داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار