یک بهله پرنده شکاری در پاکدشت به دامان طبیعت بازگشت

تهران (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت از رهاسازی یک بهله پرنده شکاری از سوی ماموران یگان حفاظت این اداره در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۱۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
یک بهله پرنده شکاری در پاکدشت به دامان طبیعت بازگشت

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمودرضا سعیدپور با اعلام این خبر گفت: روز گذشته شهروند پاکدشتی با مراجعه به این اداره یک بهله دلیجه را به ماموران یگان حفاظت شهرستان تحویل داد.

وی افزود: این پرنده پس از بررسی و حصول اطمینان از سلامت کامل، از سوی ماموران یگان حفاظت این اداره در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان رهاسازی شد و به آغوش طبیعت بازگشت. شهروندان در صورت مشاهده حیات وحش سرگردان،آسیب دیده و یا گرفتار بلافاصله موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

دلیجه از راسته شاهین‌سانان، خانواده بازان، جنسِ بازها است. پرهای دلیجه بیشتر قهوه‌ای با خال‌های تیره هستند و بر خلاف بیشتر بازها، دلیجه دورنگی جنسیتی دارد بدین معنی که رنگ نر آن با رنگ ماده تفاوت دارد. سر و دم دلیجک نر آبی خاکستری است. این پرنده در زیستگاه‌های مختلفی به سر می‌برد و معمولاً تکزی بوده و در از بین بردن جانوران موذی که به محصولات کشاورزی و باغ‌ها و درختان آسیب می‌رسانند نقش مهمی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار