دلبری: بوفه مدرسه متخلف پلمپ می‌شود

تهران (پانا) - معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی از تشدید نظارت‌ها بر پایگاه‌های تغذیه سالم خبر داد و تاکید کرد در صورت تخلف بوفه‌ پلمپ می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۱۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
دلبری: بوفه مدرسه متخلف پلمپ می‌شود

سیدهادی دلبری در برنامه روی خط خبر شبکه شش سیما درباره نظارت بر بوفه مدارس گفت: «مجوزهایی را برای بوفه‌های مدارس درنظر گرفتیم که در این مجوزها شرایط فیزیکی مدرسه، ارائه خشکبار و مواد بسته‌بندی و فروش مواد غذایی گرم، دارا بودن سلف سرویس را در نظر می‌گیرد.»

او درباره نحوه اداره بوفه مدارس و تخلف مدیران مدارس افزود: «مسئولیت اصلی مدیریت پایگاه‌های تغذیه سالم بر عهده مدیر مدرسه است. مدیران مدارس نمایندگانی تحت عنوان مراقب بهداشت دارند و در صورت نبود این افراد در مدارس، مدیر مدرسه به طور مستقیم بر فرایند فعالیت بوفه مدارس نظارت می‌کند.»

دلبری افزود: «۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه در شهر تهران داریم که بازرسان خبره‌ای را برای نظارت بر بوفه آنان درنظر گرفتیم تا بازدیدهایی را از مدارس در تهران و کشور داشته باشند. اگر تخلفی در پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس دیده شود مسئولیت آن با مدیر مدرسه است.»

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی سامانه 1499 را سامانه‌ای گویا برای رسیدگی به تخلفات بوفه مدارس اعلام کرد و گفت: «اولیا و دانش‌آموزان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف و موارد به این سامانه مراجعه کنند تا درخواست آنان رسیدگی شود.»

دلبری با بیان این که "بازرسان پایگاه‌های تغذیه سالم هرفصل یک بار در طول سال از مدارس بازدید و فعالیت‌های آنان را رصد می‌کنند" گفت: «امسال میزان رصد بر بوفه‌ها و پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس را تشدید و اعلام کردیم اگر بوفه مدارسی تخلف کند می‌توانیم بوفه را پلمپ و تخلف مدیر آن مدرسه را پیگیری کنیم چرا که خط قرمز ما سلامت دانش‌آموزان است.»

او تعداد آموزشگاه‌های کل کشور را 109 هزار واحد اعلام کرد که از بین آنان ۵۰ درصد روستایی هستند. او ادامه داد: «پیش‌بینی می‌کنیم 55 هزار پایگاه تغدیه سالم امسال برای فعالیت مجوز بگیرند.»

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی افزود: «مجوزها را امسال در بازه زمانی ۱۰ روزه اعلام کردیم که به صورت سامانه‌ای خواهد بود. لذا از تمام ارگان‌ها درخواست دارم به ما کمک کنند تا عادات غدایی بچه‌ها را عوض کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار