جهانگیری: اراده جدی وجود دارد که تا سال آینده همه پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش به اتمام برسد

تهران (پانا) - معاون اول رئیس جمهوری خدمت به آموزش و پرورش را جزو ماندگارترین خدمات دانست و تاکید کرد از به اتمام رساندن همه پروژه‌های نیمه‌تمام در وزارت آموزش و پرورش تا سال آینده و تحویل مدارس ایمن به دانش‌آموزان حمایت می‌کند.

کد مطلب: ۹۶۱۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
جهانگیری: اراده جدی وجود دارد که تا سال آینده همه پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش به اتمام برسد

اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح 1982 پروژه آموزشی شامل 10 هزار کلاس درس که صبح امروز در هنرستان زینبیه شهرستان دماوند برگزار شد، از خیران و مسئولان وزارت آموزش و پرورش تشکر کرد و گفت: «افتتاح 1982 پروژه، 142 سالن ورزشی، 10 هزار کلاس درس و 16 استخر کار بزرگی است. 3300 میلیارد تومان برای این پروژه‌های هزینه شده است که با مشارکت دولت و خیران به سرانجام رسیده است و من امیدوارم این روند رو به رشد ساخت کلاس‌ها ادامه داشته باشد.»

اسحاق جهانگیری ادامه داد: «خدمت به آموزش و پرورش جزو ماندگارترین خدمات است. مردم ایران در انجام کار خیر همیشه پیش‌قدم بوده‌اند و این کار مهم ریشه در تمدن اسلامی و ایرانی ما دارد. مردم ایران اتفاقاً خودشان تشخیص می‌دهند در زمان فعلی بیشترین نیاز کجاست و به سراغ همانجا می‌روند. آموزش و پرورش و مدرسه کانون اصلی تحولات اجتماعی و توسعه کشور است. کسانی که به توسعه ایران فکر می‌کنند می‌دانند که قطعاً کانون اصلی مدرسه، کلاس درس و آموزش و پرورش است.»

او افزود: «در توسعه کشور هیچ سرمایه‌گذاری بهتر از سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش نیست، ما باید رفتار و فکرمان را نسبت به آموزش و پرورش اصلاح کنیم. کشورهایی که شرایط ما را داشته‌اند وقتی وارد خط توسعه شده‌اند ابتدا به آموزش و پرورش پرداخته‌اند چون نسلی که در آنجا تربیت می‌شود آینده کشور را در دست دارد و می‌تواند کشور را به توسعه برساند.»

معاون اول رئیس‌جمهوری یادآوری کرد آغاز همه اتفاقات اصلی کشور از آموزش و پرورش است. او گفت: «به همین دلیل است که وقتی مردم مشکلات آموزش و پرورش را می‌بینند حساسیت نشان می‌دهند و به کمک آن می‌آیند.»

جهانگیری ادامه داد: «اما درست کردن آموزش و پرورشی که بار توسعه کشور را به دوش بکشد از عهده دولت به تنهایی خارج است و باید همه مردم و اشخاصی که می‌توانند کمک کنند.»

او به وضع فعلی کشور و دشواری‌های اقتصادی اشاره کرد و افزود: «با توجه به جنگ اقتصادی درگیری‌های منطقه و غیره برای همه مردم سوال است که چگونه می‌خواهیم از این وضععبور کنیم؟ کشور ایران ظرفیت و توانمندی عظیمی دارد. ما به لحاظ جغرافیایی، ملی، انسانی و . . . در وضعی قرار داریم که در مقابل جنگ اقتصادی همه‌جانبه آمریکا سربلند بیرون آمدیم. آن‌ها فکر می‌کردند ایران متلاشی می‌شود، می‌توانند اقتصاد ایران را به هم بزنند اما شما می‌بینید که در حالی‌ که سال گذشته هفت هزار کلاس درس افتتاح شد امسال در همین جنگ اقتصادی 10 هزار کلاس درس تحویل داده شده است.»

جهانگیری ابراز امیدواری کرد که همه باهم با یک عزم و اراده جدی بتوانند کشور را از این مشکلات عبور دهند. او گفت: «این اراده جدی در آموزش و پرورش وجود دارد که تا سال آینده همه پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش به اتمام برسد و کلاس‌های ایمن در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد. من هم از این موضوع حمایت خواهم کرد.»

معاون اول رئیس‌جمهوری به موقعیت شهرستان دماوند هم اشاره کرد و گفت: «دماوند منطقه‌ای در شرق تهران با آب و هوایی خوب و کشاورزی مناسب است و اتفاقا باید خود دماوندی‌ها بیشتر از همه حساسیت داشته‌ باشند و اجازه ندهند که تهرانی‌ها زمین‌های کشاورزی آن‌ها را بگیرند و تبدیل به ویلا کنند. من با ویلاسازی مخالف نیستم اما در زمین‌های کشاورزی خیر؛ نباید اراضی توسط عده‌ای به صورت غیرقانونی تصرف شود.»

جهانگیری ادامه داد: «فساد اقتصادی در دو زمینه پول و زمین بیشتر از بقیه اتفاق می‌افتد و باید در این زمینه‌ها حساسیت بیشتری داشت.»

او در پایان خطاب به حاضران در این مراسم و در پاسخ به دغدغه‌های فرماندار و نماینده این شهرستان درباره زمین‌های کشاروزی گفت: «دولت تاکنون پول کسی را نخورده ‌است. دولت، دولت خوش‌حسابی است ممکن است بر اثر مشکلاتی پول‌ها و تعهدات به عقب بیفتد ولی حتماً پرداخت خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار