شب شعر شاعران گیلان در آستارا برگزار شد

آستارا (پانا) - جمعی از شاعران شهرستان‌های رشت، آستارا و انزلی به مناسبت بزرگداشت روز حافظ و تجلیل از اکبر اکسیر بنیانگذارسبک شعر فرانو، در آستارا گرد هم آمدند.

کد مطلب: ۹۶۱۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
شب شعر شاعران گیلان در آستارا برگزار شد

به گزارش خبرنگار پانا ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا شامگاه دوشنبه در آئین بزرگداشت حافظ و تجلیل از اکبر اکسیر بنیانگذار سبک شعر فرانو گفت: شهرستان آستارا به دلیل وجود شاعران بزرگی نظیر اکسیر از جایگاه خوبی در عرصه ادبیات معاصر برخوردار است و باید این عنوان، توسط شاعران جوان حفظ شود.

شاپور تشرینی گفت : برگزاری نشست های مشترک انجمن های شعر در سطح گیلان باعث شناسایی و معرفی استعدادهای برتر شعر شده و بستر شب های شعر و همایش های ادبی ملی را فراهم می کند.

هوشنگ مجرب مسئول انجمن شعر و ادب شهریار آستارا هم اظهار کرد: استعداد خارق العاده حافظ در تلفیق مضامین و صنایع ادبی، او را به شاعری سرآمد در همه زمان ها تبدیل کرده است و شاعران و دانشجویان ادبیات، به نوشتن مقاله های پژوهشی پیرامون اشعار حافظ روی آورده اند.

فرامرز کوچکی زاد مولف ده اثر ادبی و پژوهشی از بندر انزلی نیز در این نشست گفت: حافظ به شعر شاعران ماقبل خود توجه داشته و این حقیقت در سروده های او مشهود است.

وی همایش های ادبی را موجب دلگرمی شعرا به خلق آثار فاخر و تبادل نظر آنها در حوزه زبان و ادبیات دانست و بر تداوم این برنامه ها تاکید کرد.

در ادامه، ۲۰ نفر از شاعران سروده های خود را خواندند و از اکسیر شاعر آستارایی مبدع سبک شعر فرانو و دریافت کننده نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.

شعر فرانو از جریان های ادبی ایجاد شده از شعر نو یا نیمایی است که مفهوم خود را با کلمات ساده، ضرب المثل ها و اصطلاحات عامیانه منتقل می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار