محمد قمی: دولت برای احداث کمربندی شهرستان پاکدشت صد و پنجاه و پنج میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است

پاکدشت (پانا) - در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که امدادگران جمعیت هلال احمر پیشوا نیز حضورداشتند، نماینده مردم پاکدشت درمجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از روند کار مجلس شورای اسلامی پرداخت.

کد مطلب: ۹۶۱۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
محمد قمی:  دولت برای احداث کمربندی شهرستان پاکدشت صد و پنجاه و پنج میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است

محمد قمی نماینده مردم پاکدشت درمجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشت: نمایندگی منصبی است که از طریق انتخابات و رأی مردم فعلیت می‌یابدو براساس قانون، نمایندگی مقامی ملی است و نه محدود به حوزه انتخابیه‌.

او درادامه افزود:نمایندگان درقالب مجلس شورای اسلامی کارگروهی انجام می دهندنه فردی و همچنین نمایندگی یکی از معدود مسئولیت‌های غیر قابل واگذاری و عزل میباشدو واقعیت این است که وظایف حوزه بومی نمایندگی یک نماینده به صورت قوانینی نانوشته و فاقد چارجوب مشخص و خارج از محدوده تعیین شده در قانون است.

قمی بیان داشت:از این رو هر نماینده به تشخیص خود در ایفای نقش در حوزه انتخابی اش، اقدام می کند ونماینده مجلس اختیار اجرایی ندارد و در حوزه انتخابیه نیز وظیفه اش نظارتی است مثل نظارت بر نحوه اجرای قانون و مصوبات و بودجه در حوزه انتخابیه که می تواند ضعف مسئولین بومی را به مقامات عالی گزارش دهدو مردمان یک منطقه به نمایندگی از خودشان یک نفر را انتخاب میکنند تا حرف، مشکلات، کاستی‌ها را به عنوان منتخب مردم و امین مردم به گوش مراجع بالاتر برسانند و در کنار آن پیگیر خواسته‌های بر حق مردم و منطقه باشد.

نماینده مردم پاکدشت در پاسخ به سوال امدادگر جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت در خصوص پروژه کمربندی سی و دوکیلومتری از فرون آباد تا شریف آباد و نیز ایجاد قطار شهری تا خود میدان سپاه این شهرستان افزود: دولت برای احداث کمربندی شهرستان پاکدشت صد و پنجاه و پنج میلیارد تومان بودجه اختصاص داده که تا کنون ده کیلومتر از این پروژه به اتمام رسیده و آسفالت و عملیات زیباسازی آن نیز به انجام رسیده است .

او اذعان داشت:پروژه‌های عمرانی در شهرستان وجود دارند که برای ادامه حرکت در مسیر تکمیل و راه اندازی نیاز به اعتبار دارند و باید اعتبارات ملی به بدنه آنها تزریق شودو وزیر راه و مسکن و شهرسازی باید به طور جدی این پروژه‌های عمرانی را پیگیری کند زیرا پروژه‌هایی ملی می باشند و ایجاد قطار شهری نیز نیازمند توجه ویژه مسئولین می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار