همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اسلامشهر با سازمان سکوای آلمان

اسلامشهر (پانا) - فرماندار اسلامشهر در دیدار با نمایندگان سازمان سکوآی کشور آلمان گفت: آمادگی لازم برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌های شغلی موردنیاز به اتباع بیگانه در شهرستان اسلامشهر وجود دارد.

کد مطلب: ۹۶۱۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اسلامشهر با سازمان سکوای آلمان

در این دیدارمسعود مرسلپور در سخنانی اظهار داشت: در شهرستان اسلامشهر مراکز آموزشی از آمادگی لازم برای ارائه خدمات آموزشی فنی و حرفه‌ای و مهارت‌های شغلی دستگاه کشور همسایه دارند.

او در ادامه ضمن معرفی اسلامشهر و تشریح ظرفیتهای اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی و .... شهرستان افزود: ما میزبان و پذیرای حدود سی و پنج هزار نفر از اتباع بیگانه هستیم، که غالب آن‌ها به‌طور مجاز و قانونی و تعدادی هم به‌صورت غیرمجاز در منطقه سکونت و فعالیت دارند.

فرماندار اسلامشهر تصریح کرد: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، کلیه فرزندان اتباع بیگانه ‌بصورت رایگان در مدارس این شهرستان مشغول به تحصیل هستند، اما در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکنون علاقه‌مندی از سوی اتباع نشان داده نشده است.

مرسلپور بیان داشت: با توجه به همجواری و نزدیکی شهرستان اسلامشهر با کلان‌شهر تهران و تردد و دسترسی آسان به خدمات و امکانات، پیشنهاد می‌کنیم تا طرح آموزشی سازمان سکوآ به‌صورت پایلوت و آزمایشی در شهرستان اسلامشهر به اجرا درآید و با کسب موفقیت و رفع ایرادات احتمالی در سایر نقاط کشور اجرایی شود.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به توانمندی‌های بالقوه شهرستان، خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه‌ای که در ارائه آموزش‌های مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های اشتغال خانگی در شهرستان به‌دست‌آمده، این آمادگی وجود دارد تا در قالب طرح‌های مختلف مهارت‌های موردنیاز اتباع خارجی، به متقاضیان ارائه شود .

سوزان گرلا کارشناس هیئت آلمانی سازمان سکوا نیز در سخنانی با تشریح اهداف و برنامه‌های این سازمان، اذعان داشت: سازمان غیردولتی سکوا در راستای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی برای اتباع و مهاجرین کشورهای مختلف از جمله افغانستان، اقدام به همکاری با سازمان فنی و حرفه ای جمهوری اسلامی ایران کرده است.

او در ادامه افزود: در مرحله نخست این طرح که برای گروه هدف پناهندگان افغانی در نظر گرفته شده، تلاش می‌شود به منظور تسهیل در بازگشت موفقیت آمیز افغانها به کشورشان، با ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مورد نیاز ایجاد بازار کسب و کار و تامین معیشت این افراد آموزش هایی ارائه شود.

کارشناس سازمان سکوا خاطرنشان کرد: براساس تفاهم نامه منعقده با سازمان فنی و حرفه ای جمهوری اسلامی ایران ،آموزش‌های لازم در جهت ارتقای دانش فنی و مهارتی اتباع و ارائه آموزش های نوین و پرورش متخصصین مورد نیاز به گروه هدف پروژه ارائه خواهد شد که در این سفر راهکارهای تخصصی و نحوه همکاری با طرف ایرانی مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

مهدی نجاتی رئیس مرکز فنی و حرفه ای برادران شهرستان اسلامشهر نیز در ادامه گفت: در حال حاضر در کارگاه‌های مهارتی ساختمان مرکز اسلامشهر بیست ویک حرفه مورد نیاز در حوزه‌های ساختمان از مرحله مقدماتی تا پیشرفته به متقاضیان ارائه می‌شود.

اوافزود: با توجه به شرایط و امکانات سازمان آلمانی سکوآ قرار است، آموزش‌های لازم برای متقاضیان اتباع با همکاری دستگاه‌های مرتبط در ۸ رشته اجرا ارائه شود.

نجاتی با اشاره به فعالیتهای مرکز فنی و حرفه‌ای اسلامشهر، بیان کرد: این مرکز در راستای اجرای طرح ارائه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای به پناهندگان، در طی سالهای گذشته اقدام کرده و در حال حاضر تعداد زیادی از اتباع تحت آموزش‌های مهارتی مورد نیاز در زمینه مختلف قرار دارند.

نجاتی با اشاره به اینکه این آموزشها تحت نظارت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد : درمرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان اسلامشهر، آمادگی لازم وجود دارد تا نسبت به تشکیل دوره های مهارتی مورد نیاز متقاضیان اقدام و آموزش های مورد نظر ارائه شود.

هیئت آلمانی متشکل از متخصصین و کارشناسان سازمان سکوآ به همراه مسئولین و نمایندگان سازمان فنی و حرفه‌ای و اداره اتباع استانداری تهران، ضمن بازدید از کارگاه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اسلامشهر و دیدار و گفت‌وگو با مربیان هنرجویان و ارزیابی امکانات، شرایط و موارد همکاری فی‌مابین را موردبررسی قراردادند.

در ادامه دیدار مقرر شد، پس از بررسی‌های لازم و رفع موانع و کمبودها، طرح ارائه آموزش‌های مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به اتباع افغانی، به‌منظور ایجاد تسهیل در بازگشت این پناهندگان به کشورشان، به اجرا درآید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار