نائب رئیس اتاق بازرگانی استان:

معدنکاران سمنان برای به روزرسانی ماشین‌آلات مشکل مالی دارند

سمنان (پانا) - نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: معدنکاران استان برای به روزرسانی ماشین‌آلات و ابزار استخراج معدن مشکل مالی دارند.

کد مطلب: ۹۶۱۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
معدنکاران سمنان برای به روزرسانی ماشین‌آلات مشکل مالی دارند

حمید علوی افزود: بیش از ۱۰ سال از آخرین به روزرسانی ماشین آلات معدن‌کاوی و معدن‌کاری در استان سمنان می گذرد و فرسودگی ماشین آلات در این بخش یک چالش جدی به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: معدن‌کاران استان سمنان به دلیل مشکلات مالی توان خرید و واردات ماشین آلات جدید را ندارند و به همین دلیل بهره‌وری در استخراج در این بخش با کُندی انجام می شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: بسیاری از ماشین آلات معدنکاری در استان از کشور چین وارد می شود که این ابزارها به نسبت نمونه‌های دیگر خارجی از کیفیت چندانی برخوردار نیست.

علوی اضافه کرد: دولت با برنامه‌ریزی اصولی برای واردات ماشین آلات دست دوم از کشورهای معتبر جهانی در این بخش اقدام کند، چراکه این ابزارهای معدنکاری از نظر کیفیت و قیمت نسبت به نمونه چینی بهتر است.

وی تصریح کرد: اکنون بسیاری از ماشین آلات معدنکاری برای چند روز فعالیت به دلیل فرسودگی از خط استخراج خارج می شود که این امر باعث ضرر برای معدنکار می شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان گفت: توجه به سرمایه ثابت و تامین نقدینگی فعالان اقتصادی در دستور کار دولت قرار گیرد و با اتخاذ راهبردهای اصولی می توان بخش معدن استان را رونق بخشید.

۴۰ درصد گچ، ۶۰ درصد نمک ، ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت، ۱۵ درصد سولفات سدیم، ۱۵ درصد زغالسنگ و ۲۰ درصد کرومیت کشور در سمنان وجود دارد و سالانه نزدیک به ۱۶ میلیون تن مواد معدنی استخراج در استان استخراج می شود.

بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن سمنان استخراج می‌شود. این استان از لحاظ استخراج مواد معدنی رتبه ششم و در شاخص تعداد معادن رتبه پنجم کشور را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار