با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش انجام شد

برگزاری آیین نمادین آغاز آموزش قرآن ویژه دانش آموزان پایه اول در دارالقرآن حرم مطهر رضوی

مشهد (پانا) - با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و با مشارکت آستان قدس رضوی، آیین نمادین آغاز آموزش قرآن کریم ویژه دانش آموزان پایه اول ابتدایی استان به نمایندگی از کلیه دانش آموزان کلاس اولی کشور در دارالقرآن حرم مطهر رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۱۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین نمادین آغاز آموزش قرآن  ویژه دانش آموزان پایه اول در دارالقرآن حرم مطهر رضوی

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این مراسم معنوی گفت: آغاز آموزش و آشنایی با قرآن کریم آن هم در کنار مضجع شریف آقا علی ابن موسی الرضا (ع) برای شما که نماینده تمام دانش‌آموزان کلاس اولی کشور هستید افتخار بزرگی است که نصیب شما شده و باید برای آن شکرگزار خدای متعال باشید.

وی افزود: بر طبق سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی در دستور کار قرار گرفته است و در این بین توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز مهمترین برنامه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شود که در جهت رساندن دانش‌آموزان به مراتبی از حیات طیبه نقشی اساسی را ایفا می‌کند.

در حاشیه این مراسم قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز را از اولویت‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت استان برشمرد.

وی در ادامه هدف اصلی این طرح را آشنایی و انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن کریم و ایجاد خاطره‌ای شیرین از شروع رسمی آموزش قرآن به ویژه در کنار بارگاه ملکوتی امام مهربانی‌ها امام رضا (ع) دانست.

خدابنده تصریح کرد: در این مراسم معنوی تعداد 500 نفر از دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی نواحی هفتگانه مشهد و نیز منطقه تبادکان به صورت نمادین و به نمایندگی از حدود 137 هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی استان و نیز تمامی دانش‌آموزان کلاس اولی سراسر کشور در حرم مطهر رضوی گردهم آمدند تا برای آموزش قرآن از حضرت امام رضا علیه السلام استعانت جویند.

در ابتدای این مراسم ابوالحسن حقیقی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، با قدردانی از آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد به عنوان دبیرخانه و مجری این طرح گفت: در طرح آغاز آموزش قرآن کریم به دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی که در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، شور و نشاط همراه با شعور قرآنی درآمیخته است و این مهم از نکات حائز اهمیت این طرح است.

در پایان این مراسم از دانش آموزان حاضر در این مراسم قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار