از سوی وزیر آموزش و پرورش

مجموعه دستورالعمل‌های حوزه تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش ابلاغ شد

تهران (پانا) - محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش مجموعه دستورالعمل‌های حوزه تربیت‌بدنی و سلامت این وزارت‌خانه را برای اجرا در سال تحصیلی جاری به مدیران کل، معاونان و روسای ادارات تربیت‌بدنی سراسر کشور ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۹۶۱۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
مجموعه دستورالعمل‌های حوزه تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش ابلاغ شد

در مقدمه بخشنامه ابلاغی برای ارسال مجموعه دستورالعمل‌ها آمده است: «اجرای متوازن و سنجیده سند تحول بنیادین مستلزم جاری‌سازی و استقرار تربیت تمام‌ساحتی در نظام تعلیم و تربیت کشور است. تربیت‌بدنی و ورزش از جمله برنامه‌ها و اقدامات وزارت آموزش و پرورش است که نه تنها بر پرورش ساحت زیستی و بدنی تأثیرگذار است بلکه نقش‌آفرینی موثری بر رشد و پرورش سایر ساحت‌های تربیتی و ابعاد شخصیتی دانش‌آموزان دارد و همچنین فعالیت‌های تربیت‌بدنی و ورزش در مدارس باعث ایجاد شادابی و نشاط محیط‌های آموزشگاهی و افزایش رغبت دانش‌آموزان به مدرسه می‌شود. به همین لحاظ برای تحقق مضامین اهداف فوق برنامه‌هایی برگرفته از سند تحول اولین مجموعه دستورالعمل‌های حوزه تربیت‌بدنی و سلامت با رویکرد مدرسه‌محورانه ارسال می‌شود.»

وزیر آموزش و پرورش در این ابلاغ دستورالعمل‌های اجرا و ارزشیابی درس تربیت‌بدنی، گروه‌های آموزشی تربیت‌بدنی، المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای و مدرسه پویا را به استان‌های کشور ارسال کرده است.

طبق دستورالعمل ابلاغی به دلیل تقارن هفته تربیت‌بدنی با ایام اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر افتتاحییه ششمین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای از 8 تا 14 آبان برگزار می‌شود.

دستورالعمل‌های ابلاغ شده در لینک‌های زیر قابل دیدن است:

بخشنامه ابلاغ مجموعه دستورالعمل‌ها

شیوه‌نامه گروه‌های آموزشی درس تربیت‌بدنی

دستورالعمل جامع اجرا و ارزشیابی درس تربیت‌بدنی

دستورالعمل مدارس پویا

دستورالعمل المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار