زنگ هفته بهداشت روان در مدارس زبرخان به صدا درآمد

پانا (زبرخان) - آیین نواختن زنگ بهداشت روان در دبیرستان حاجیه مریم اکبری و سکینه شاهی روستای اسحاق آباد با حضور ریاست محترم آموزش و پرورش زبرخان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۱۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
زنگ هفته بهداشت روان در مدارس زبرخان به صدا درآمد

رئیس اداره آموزش و پرورش زبرخان در مراسم متمرکز هفته بهداشت روان با بیان این که برنامه های هفته بهداشت روان امسال با شعار " ارزش زندگی کردن را به دانش آموزان بیاموزیم" در مدارس برگزار می شود، گفت: مدارس فقط محلی برای انباشت حفظیات ذهنی دانش آموزان نیست بلکه محلی برای تربیت ابعاد مختلف شخصیتی دانش آموزان است و لذا ما به دنبال این هستیم که مدارس پویا ایجاد کنیم و این مدارس نیز در سایه توجه به بهداشت روان حاصل می شوند.

سید مجتبی تاراش با بیان این که اهمیت روح انسان به اندازه ای است که وقتی انسان از لحاظ روحی و روانی ناراحت است در تمام بدن احساس درد می کند افزود: روح از منظر خداوند متعال از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همین دلیل است که برنامه های مختلفی چون پرستش و نماز برای آرامش و سلامت روح برای بشر در نظر گرفته است.

تاراش بیان کرد:داشتن سبک زندگی اسلامی و توجه به یاد خدا در زندگی نیز می تواند ما را در برابر انواع آسیب های اجتماعی بیمه کند و زندگی ما را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

مدیر آموزش و پرورش زبرخان با اشاره به این که ورزش، استرس، افسردگی و خشم را ازبین می برد خاطرنشان کرد: دانش آموزان لازم است که در کنار تحصیل ورزش نیز بکنند در غیر این صورت روح مریض شده و دچار افسردگی می شود و در نهایت سبب افت تحصیلی نیز می شود.

وی افزود: از دیگر موارد مهم در بهداشت روان داشتن نشاط و شادابی است که اگر در مدارس نشاط باشد به طور یقین رشد در همه ابعاد وجودی اتفاق می افتدو این موضوع مختص دانش اموزان نیست بلکه همه عوامل مدرسه باید شاد باشند چرا که یک فرد غمگین نمی تواند مجموعه را شاداب کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار