صدور پروانه ساخت هتل و مکان گردشگری در ارومیه رایگان شد

ارومیه (پانا) - شهردار ارومیه گفت: با تصویب شورای شهر، صدور پروانه ساخت هتل و مکان گردشگری در این شهر به صورت رایگان انجام میشود.

کد مطلب: ۹۶۱۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
صدور پروانه ساخت هتل و مکان گردشگری در ارومیه رایگان شد

محمد حضرت پور افزود: این تصمیم در راستای استقبال از طرح گردشگری ارومیه ۲۰۲۰ و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران در حوزه گردشگری گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر چهار متقاضی برای ساخت هتل پنج ستاره در شهر ارومیه وجود دارد که در حال بررسی کارشناسی وضعیت آنها هستیم.

وی بیان کرد: طی سال گذشته در سایه گردشگری درمانی حدود ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه وارد آذربایجان‌غربی شد و اگر امروز شاهد توسعه در بخش درمان به ویژه توسعه بیمارستان های دولتی و ایجاد بیمارستان جدید هستیم به‌دلیل جذب سرمایه گذار و ورود سرمایه است.

شهردار ارومیه ادامه داد: راهکار برون رفت از بیکاری و رونق اقتصادی در شهر، ورود سرمایه گذار در تمام بخش هاست.

حضرت پور همچنین از افتتاح فاز نخست پروژه سیتادیوم تا پایان آبان ماه خبر داد و گفت: بهره برداری از این پروژه به وسعت ۲۵۳ هزار مترمربع و با ۲۳۰ هزار مترمربع زیربنا منجر به رونق اقتصادی به ویژه ایجاد فرصت های اشتغال برای جوانان می شود.

وی افزود: فازاول این پروژه با مشارکت هایپرمارکت فرانسوی تا پایان آبان ماه گشایش می یابد و برای ۴۵۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: سهم شهرداری ارومیه در این پروژه بیش از سه هزار میلیارد ریال است و به میزان بیش از پنج هزار میلیارد ریال برای شهرداری ارزش افزوده ایجاد می کند.

ارومیه ۷۵۰ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار