خرید حمایتی ۱۰ هزار تن گوجه فرنگی در آذربایجان‌شرقی توسط سازمان تعاون روستایی

تبریز (پانا) - مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۰ هزار تن گوجه فرنگی به قیمت مصوب از کشاورزان استان برای تهیه رب به قیمت دولتی خریداری می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۱۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
خرید حمایتی ۱۰ هزار تن گوجه فرنگی در آذربایجان‌شرقی توسط سازمان تعاون روستایی

علی اکبر نژادرضا در اولین جلسه کارگروه خرید حمایتی گوجه فرنگی آذربایجان شرقی که با حضور اعضای کارگروه در محل سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شده بود ضمن اعلام آمادگی برای خرید حمایتی گرجه فرنگی تصریح کرد: در صورت وصول مجوز سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و با مساعدت مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی در مصرفی کاخانجات آماده همکاری جهت تولید رب گوجه فرنگی ، خرید حمایتی این محصول بلافاصله با عقد قرارداد لازم توسط مباشر خرید صورت می پذیرد.

وی بیان کرد: حداقل ۲ کارخانه طرف قرارداد توسط مدیریت صنایع موادغذایی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به سازمان تعاون روستایی معرفی می شود تا بلافاصله پس از عقد قرارداد، خرید گوجه فرنگی را از کشاورزان استان آغاز کنیم و بر این اساس رب تولید شده نیز در اختیار بخش دولتی قرار می گیرد.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی قیمت مصوب برای خرید هر کیلوگرم گوجه فرنگی در آذربایجان شرقی را ۱۱۰۰ تومان بدون جعبه و ۱۱۵۰ تومان با جعبه اعلام کرد و افزود: سازمان تعاونی روستایی برای خرید ۱۵ هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان آذربایجان شرقی آمادگی دارد که پس از مشخص شدن کارخانجات طرف قرارداد بلافاصله امکان خرید وجود خواهد داشت.

نژادرضا با اشاره به اینکه امسال ۲۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در آذربایجان شرقی تولید شده است، گفت: ظرفیت کارخانجات فرآوری گوجه فرنگی استان ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن است و به همین علت بیشتر خرید گوجه فرنگی صنایع غذایی آذربایجان شرقی از کشاورزان آذربایجان غربی است.

وی افزود: ۳۲۰۰ تا ۳۶۰۰ هکتار سطح زیرکشت زمین های کشاورزی آذربایجان شرقی برای کاشت گوجه فرنگی است که امسال به طور متوسط سطح زیر کشت این محصول در استان نسبت به سال گذشته ۴۰۰ هکتار کاهش دارد اما میزان تولید آن به لطف تلاش مهندسان کشاورزی و کشاورزان و کاشت ارقام جدید این محصول، افزایش داشته است.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی، شهرستان های مرند، ملکان و هشترود را قطب تولید گوجه فرنگی در استان اعلام کرد و افزود: بر این اساس کارخانجات صنایع مواد غذایی در شبستر و ملکان که شهرستان های مورد نظر به آنها نزدیک تر است، می توانند در خرید گوجه فرنگی به قیمت مصوب از این سازمان پس از عقد قرارداد اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار