برگزاری جلسه هماهنگی بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان با شعار "مدرسه ایمن- جامعه تاب آور"

مشهد(پانا)- با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و نیز مدیرکل مدیریت بحران استانداری اولین جلسه هماهنگی بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان با شعار "مدرسه ایمن- جامعه تاب آور" برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۱۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری   جلسه هماهنگی بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان با شعار "مدرسه ایمن- جامعه تاب آور"

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این جلسه گفت: برگزاری مانور زلزله یک وظیفه و تکلیف است که برعهده آموزش و پرورش نهاده شده است اما آموزش خانواده ها و دانش آموزان یک مسئولیت اجتماعی محسوب می شود و همه دستگاه ها باید در این زمینه به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی افزود: مانورهای سراسری زلزله و ایمنی بیشتر در حوزه نرم افزاری برگزار می شود اما حتما باید با حوزه سخت افزاری نیز ترکیب شود تا نتیجه بخش تر شود.

خدابنده تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد مدارس استان از لحاظ استحکام ایمن هستند اما باید در زمینه بازسازی و ایمن سازی ۳۰ درصد مدارس باقیمانده تلاش شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: کشور ما بر روی کمربند زلزله قرار گرفته و جزء شش کشور حادثه خیز دنیا هستیم پس حتما باید در زمینه ایمن سازی ساختمان ها و فضاها و نیز آموزش خانواده ها برنامه داشته باشیم تا اگر حادثه ای رخ داد آسیب ها و خسارت های مالی و جانی به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی در پایان گفت: حتما باید نسبت به آموزش دستگاه ها و نهادهایی که در زمینه زلزله و بحث ایمنی متولی این حوزه می باشند اقدامات بیشتر و بهتری صورت گیرد و در هنگام بحران باید در ادارات ساختاری تشکیل شود تا در هنگام حادثه، مدیریت یکپارچه ایجاد شود تا مدیریت سوانح بهتر انجام گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار