۲ هزار بخاری گازی مدارس خراسان شمالی برچیده می‌شود

تهران (پانا) - اجرای برق‌کشی و تامین بسترهای لازم برای جایگزین کردن ۲ هزار بخاری استاندارد هرمتیک با بخاری گازی در مدارس خراسان شمالی در حال انجام است.

کد مطلب: ۹۶۱۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
۲ هزار بخاری گازی مدارس خراسان شمالی برچیده می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی روز یکشنبه به ایرنا اظهار داشت: برای برچیدن بخاری های گازی از مدارس شهری و روستایی استان، ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تامین و پرداخت ۷۰ درصد از این رقم را تقبل کرده است.

امین فلاح اظهار داشت: استفاده از بخاری های هرمتیک در فصل سرما آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد آموزش و پرورش، استانداردسازی سامانه گرمایش در کلاس های درس است و در وضعیت مناسب و مطلوب نباید هیچ گونه آتش در فضای کلاس درس وجود داشته باشد.

وی در باره حذف مدارس سنگی هم گفت: هم اکنون ۱۷ مدرسه استان از این نوع سازه است و برچیدن آن ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تامین و پرداخت ۷۰ درصد از این رقم را متعهد شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی افزود: اکنون ساخت ۱۷ مدرسه با ۴۰ کلاس درس، جایگزین مدارس سنگی استان، ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش داریم تا پایان آبان ماه امسال به بهره برداری برسد.

بر اساس این گزارش، در خراسان شمالی، ۱۶۰ مدرسه با ۸۰۱ کلاس درس تخریبی است و ۶۸۶ مدرسه با ۳۶۸۴ کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است

۷۰۰ فضای آموزشی استان با ۲ هزار و ۹۲۳ کلاس درس مستحکم است، که بر این اساس ۳۹ درصد مدارس خراسان شمالی مستحکم، ۵۰ درصد از این فضاها نیازمند به مقاوم سازی و ۱۱ درصد هم تخریبی است.

در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی ۱۶۵ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب مدرسه تحصیل می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار