افزایش ۱۵ درصدی برداشت انار در یزد

یزد(پانا)- رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد پیش‌بینی کرد که با ادامه برداشت انار از ۶ هزار و ۵۹۰ هکتار باغ‌های مثمر استان ۱۱۳ هزار تن محصول برداشت شود که که این میزان تولید نسبت به سال زراعی قبل ۱۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

کد مطلب: ۹۶۱۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۵ درصدی برداشت انار در یزد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، سید جمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در حاشیه بازدید از اراضی کشاورزی ابرکوه بیان نمود سطح زیرکشت این محصول ۶ هزار و ۸۰۶ هکتار است که ۲۱۵ هکتار آن نهال می باشد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیرکشت مربوط به شهرستان‌های میبد، اردکان، یزد و تفت است خاطرنشان کرد: از ۴۰ رقم انار استان، ۱۱ نوع آن مرغوب و ارزش صادراتی دارد .

سجادی پور با بیان اینکه یزد رتبه پنجم سطح زیرکشت و رتبه چهارم تولید انار را در کشور دارد، اظهارکرد: میزان عملکرد برداشت انار در واحد سطح ۱۷ تن و ۲۴۴ کیلوگرم در هکتار است.

وی بیشترین ارقام انار مرغوب استان را ملس یزدی، شیرین شهوار، زاغ عقدا، قصرالدشتی، ملس سریزد و گل تفت ذکر کرد و یادآور شد: انار تولیدی علاوه بر عرضه در بازار استان‌های همجوار، نوع ملس، دانه سیاه، زاغ عقدا و حصیبی آن به عراق و کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد خاطرنشان کرد: بخشی از محصول به صورت تازه خوری، بخشی از آن به رب انار و ساندیس فراوری و مقداری هم به‌صورت کنستانتره و اناردان به هند و پاکستان برای تبدیل به ادویه صادر می‌شود.

وی یادآور شد: خشکسالی و کم‌آبی از جمله مشکلات پیش روی باغداران برای توسعه کشت این محصول است .

این مقام مسئول تأکید کرد: بهترین روش آبیاری نوین ، آبیاری قطره‌ای برای باغ‌هاست که کشاورزان می‌توانند برای اخذ تسهیلات بلاعوض برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین به جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند.

از ۱۱۴ هزار هکتار اراضی زیرکشت استان، ۸۱ هزار هکتار اراضی باغی و بقیه به کشت محصول زراعی اختصاص دارد.

اراضی قابل کشاورزی استان ۱۷۰ هزار هکتار است که به علت کم آبی و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی ۱۱۴ هزار هکتار آن به کشت محصول کشاورزی اختصاص دارد.

برداشت انار در یزد از اواخر شهریورماه آغاز شده است و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار