اهدای خون صدقه جاریه است

یزد(پانا) - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در دیدار با مدیر کل انتقال خون یزد ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ اهدای خون در مساجد و حسینیه و اماکن مذهبی از اهدای خون به عنوان صدقه جاری یاد نمود.

کد مطلب: ۹۶۱۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
اهدای خون صدقه جاریه است

این دیدارکه یکشنبه بیست و یکم مهر ماه در دفتر مدیر کل تبلیغات اسلامی صورت گرفت، حجت الاسلام علیرضا نجیمی با تاکید بر نفوذ کلام علما در بین مردم افزود: علما با بیان شیوا و نفوذ پذیری در بین مردم نقش بسزایی در راستای فرهنگ سازی اهدای خون میتوانند ایفا کنند.

وی در ادامه پیشنهادت و راه های همکاری با انتقال خون جهت جذب جوانان برای اهدای خون یا پلاسما عنوان نمود و گفت: در سال 400 روحانی به عنوان مبلغ به روستا ها اعزام می کنیم و می توانیم با استفاده از مطالب آموزشی مرتبط در روستاها نیز برنامه ریزی نمود.

در ادامه مدیرکل انتقال خون استان با بیان دستیابی انتقال خون به محصولات نوین، جایگاه انتقال خون یزد را در کشور تشریح نمود.

دکتر نقی تقوائی با اشاره به حیاتی بودن سازمان انتقال خون و ارائه محصولات نوین انتقال خون و میزان سلامت خون افزود: اهداکنندگان سرمایه های انتقال خون هستند و مردم دارالعباده استقبال خوبی از اهدای خون دارند به نحوی متوسط اهدای خون در کشور به ازای هر هزار نفر 27 نفر است در حالی که در استان یزد 37 در هر هزار نفر است.

وی با اشاره به راه اندازی دستگاه های جدید در این اداره کل گفت: اهداکنندگان بجای اهدای خون می توانند اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره نویسی سلول های بنیادی خونساز نیز مشارکت نمایند و جان بیماران را نجات دهند.

تقوائی با اشاره به اینکه استان یزد به یکی از قطب های درمان کشور تبدیل شده است در خصوص وضعیت اهدای خون در استان هم گفت: با توجه به اینکه حدود 40 درصد از اشغال تخت های مراکز درمانی استان مربوط به هموطنانی است که از استان های همجوار مراجعه می کنند، در حال حاضر ذخایر خون و فرآورده های خون دراستان در وضعیت مناسبی قرار دارد و تمام تلاش کارکنان این مجموعه پاسخگویی کامل به درخواست های مراکز درمانی است و حتی گاهی مواقع استان های همجوار که اعلام نیاز کنند پاسخگوی آنها نیز هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار