با حضور سرپرست آموزش و پرورش دیلم:

طرح آهن یاری در مدارس دخترانه شهرستان دیلم اجرا شد

دیلم،بوشهر(پانا) - با حضور سرپرست آموزش و پرورش دیلم طرح آهن یاری در مدارس دخترانه شهرستان دیلم اجرا شد.

کد مطلب: ۹۶۰۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح آهن یاری در مدارس دخترانه شهرستان دیلم اجرا شد

محمد مهدی محسنی در آیینی نمادین در هنرستان کاردانش پروین اعتصامی اظهار داشت: طرح آهن یاری همزمان با ارایه آموزش‌های تغذیه‌ای سالم برای دختران با هدف پیشگیری از ابتلا به کم‌خونی در مدارس اجرا می‌شود.

وی به اهداف اجرای این طرح در مدارس اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح در مدارس متوسطه اوّل و دوم دخترانه، آموزش تغذیه مناسب، ارتقای آگاهی و عملکرد دختران جوان درزمینه تغذیه صحیح و نقش آن در سلامت دختران و خانواده‌های آنان و کاهش کم‌خونی است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود آهن در سلامت دختران، اظهار داشت: کم‌خونی ناشی از فقر آهن موجب کاهش قدرت یادگیری، تضعیف سیستم ایمنی بدن، احساس ضعف و خستگی مزمن، کاهش قدرت ذهنی و تحریک‌پذیری می‌شود.

محسنی ابا بیان اینکه یکی از اهداف آموزش و پرورش حفظ سلامت دانش آموزان است افزود:دانش آموزان بیشتر به سلامت جسم و روح خود بپردازند و کمتر به حاشیه بروند،چرا که پیشگیری بهتر از درمان است.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دیلم خاطرنشان کرد: ضعف، رنگ‌پریدگی، ضربان نامنظم قلب، تنگی نفس، درد قفسه سینه، احساس سبکی در سر و یا سرگیجه خفیف و بی‌حسی از دیگر علایم کم‌خونی ناشی از فقر آهن است.

وی با تاکید بر استفاده از غذاهای حاوی آهن توسط دانش آموزان گفت: از آنجا که کاهش قدرت یادگیری و افت تحصیلی یکی از عوارض کمبود آهن در بدن است لازم است دانش آموزان از یک میان وعده آهن دار در طول روز استفاده نمایند.

محسنی با تاکید بر آموزش نحوه مصرف آهن و عوارض کمبود آن، تصریح کرد: آموزش در خصوص مصرف آهن و عوارض کمبود آن در بدن دانش آموزان به‌ویژه دختران دانش‌آموز بسیار اهمیت دارد و باعث افزابش حساسیت والدین و جامعه در خصوص اهمیت مصرف آن می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار