تاکید استاندار یزد برای تاسیس مجمع خیرین حامی مراکز شبانه روزی آموزش و پرورش

استانداریزد گفت: راه اندازی شبکه حامیان مدارس شبانه روزی باعث تقویت و مشارکت خیرین و مردم در اداره این مدارس می شود .

کد مطلب: ۹۶۰۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تاکید استاندار یزد برای تاسیس مجمع خیرین حامی مراکز شبانه روزی آموزش و پرورش

"محمدعلی طالبی" در هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت : پروژه ماه مهر و بازگشایی مدارس به نحو احسن در استان یزد اجرا شد و البته درخواست دارم با جدیتی که وجود دارد نواقص کمی هم که در بحث تامین امکانات و تجهیزات و یا کمبود معلم در برخی از فضاهای آموزشی وجود دارد نیز برطرف شود.
طالبی ادامه داد: برخی از مسائل هر چند کوچک باعث زیر سوال رفتن همه اقدامات خوب خواهد شد و لذا با جدیت این نواقص احتمالی و یا کوچک بررسی و رفع شود تا دغدغه بخشی از خانواده‌ها نیز برآورده شود.
وی خواستار تاسیس مجمع خیرین حامی مراکز شبانه روزی آموزش و پرورش شد و گفت : به منظور تجمیع و توزیع عادلانه و مشارکت خیرین و مردم برای ایجاد شبکه حامیان مدارس شبانه روزی اقدامات لازم انجام شود.
رییس شورای آموزش و پرورش استان یزد گفت: تجمیع مدارس شبانه روزی و روستایی با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی و همچنین تعداد کم دانش‌آموزان برخی از مدارس باید مورد توجه و برنامه ریزی مسئولان قرار گیرد.
طالبی افزود: برخی از مدارس سطح استان به ویژه مناطق روستایی تعداد کمی دانش آموز دارد و علی رغم اینکه هزینه زیادی برای سرانه این مدارس صرف می شود، اما به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست.
وی ادامه داد: مردم توجیه شوند و اطلاع رسانی در این زمینه انجام شود تا هزینه‌ها کاهش یابد که تجمیع مدارس شبانه روزی و روستایی یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها است، همچنین در کنار آن از ظرفیت خیرین استفاده شود و ما نیز همکاری لازم را داشته و خواهیم داشت.
استاندار یزد گفت: در صورت امکان از مجمع خیرین مدرسه ساز کمک گرفته شود تا بخشی از هزینه‌های جاری مدرسه را نیز متقبل شوند چرا که مقداری از بار آموزش و پرورش برای اداره مدارس و تامین هزینه‌های جاری آنها کاسته خواهد شد.
طالبی در مورد تبصره د قانون بودجه و اجازه بهسازی، بازسازی و تغییر کاربری مدارس و فضاهای آموزشی مازاد نیز گفت: آیین نامه اجرایی این قانون شفاف است و ضرورت تعامل آموزش و پرورش و شهرداری‌ها و دیگر ارگان‌ها را می‌طلبد و همه فضاهایی که در ذیل این قانون و در استان وجود دارد طی یک درخواست به معاونت عمرانی استانداری ارائه شود تا با جلسه‌ای که با ارگان‌های ذی ربط و شهرداری‌ها برگزار می‌شود نسبت به رفع مشکل و اجرای این قانون اقدام شود.
همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در این نشست گفت: ۵۰ مدرسه شبانه روزی در استان یزد وجود دارد که بیش از ۷۵۰۰ دانش آموز در آن به تحصیل اشتغال دارند و عمدتا در مناطق روستایی و کمتر برخوردار قرار دارند.
عباسعلی دانافر افزود: بیش از ۱۵۰۰ دانش آموز در مدارس شبانه روزی از خوابگاه استفاه می کنند و در حال حاضر در زمینه تامین مایحتاج و همچنین تجهیزات و لوازم در مضیقه هستیم.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش هر چه در توان دارد انجام می‌دهد ولی فضای خوابگاه ها از لحاظ تجهیزات ، سرویس ایاب و ذهاب ، امکانات رفاهی و وسایل مورد استفاده مستهلک می باشد که این تنها بخشی از دغدغه‌های ما است که در این خصوص تقاضای تاسیس مجمع خیرین حامی مراکز شبانه روزی و مساعدت ارگان‌های دولتی و خصوصی را داریم.
دانافر ایجاد شبکه حامیان مدارس شبانه روزی را در راستای تجمیع و توزیع عادلانه و حمایت های مادی و معنوی افراد حقیقی و حقوقی بیان کرد و افزود : تاسیس این مدارس در راستای گسترش و بسط عدالت آموزشی است که امکان تحصیل را در تمامی مناطق امکان پذیر می کند .
گفتنی است سایر اعضا نیز در این نشست نظرات و پیشنهادات خود را مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار