۹۰۰ هزار زائر اربعین از مرزهای خوزستان راهی عراق شدند

اهواز (پانا) - دبیر ستاد اربعین استان خوزستان گفت: تعداد زائران اعزام شده از مرزهای خوزستان به عتبات عالیات به ۹۰۰ هزار نفر رسید.

کد مطلب: ۹۶۰۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
۹۰۰ هزار زائر اربعین از مرزهای خوزستان راهی عراق شدند

رضا نجاتی‌پور اظهار داشت: از ابتدای ماه صفر تا بامداد یکشنبه تعداد ۹۰۰هزار زائر از مرزهای شلمچه و چذابه به کشور عراق سفر کرده اند.

او ادامه داد: از این تعداد حدود ۲۸۰ هزار نفر از مرز چذابه و حدود ۶۲۰ هزار زائر از مرز شلمچه به عتبات عالیات رفته اند، در همین مدت ۲۰۰ هزار زائر نیز از مرزهای یاد شده وارد کشور شده اند.

نجاتی‌پور با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰ هزار زائر تبعه خارجی از طریق مرز شلمچه راهی کشور عراق شده اند گفت: تمام امکانات برای اعزام زائران از طریق مرزهای خوزستان فراهم است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او افزود: با تمهیدات انجام شده خدمات رسانی موکب ها تا پنج روز پس از پایان مراسم اربعین نیز ادامه دارد و زائران در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

دبیر ستاد اربعین استان خوزستان اظهار داشت: با رایزنی های صورت گرفته با مسئولان عراقی درحال حاضر هیچ مشکلی در بحث اعزام و ورود زائران به کشور وجود ندارد.

او به مسافران و زائران توصیه کرد: به منظور جلوگیری از برخورد با تراکم جمعیت، مدت زمان حضور خود در کشور عراق را کاهش دهند، زائران در راه بازگشت به مقصدهای خود عجله نکنند تا به سلامت به مقصد برسند.

نجاتی‌پور گفت: با حضور ماموران راهنمایی و رانندگی میزان تصادفات جاده ای در استان خوزستان به حداقل رسیده و بیشتر تصادفات امسال کشور عراق نیز به دلیل ضعف زیرساخت های جاده ای این کشور بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار