رتبه نخست آذربایجان‌غربی در تولید سیب کشور

ارومیه (پانا) - مدیر باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: باغداران استان امسال با برداشت بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

کد مطلب: ۹۶۰۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
رتبه نخست آذربایجان‌غربی در تولید سیب کشور

عزیز امانی اظهار داشت: از مجموع ۱۰۲ هزار هکتار مساحت باغ‌های بارور آذربایجان‌غربی حدود ۶۰ هزار هکتار به سیب اختصاص یافته و حدود یک سوم سیب کشور در این استان تولید می‌شود.


وی با اشاره به اینکه در بین شهرستان‌های آذربایجان غربی نیز ارومیه در تولید سیب پیشتاز است، افزود: بیشترین میزان سیب استان در ارومیه و حدود ۵۳۰ هزار تُن تولید می‌شود و مهاباد با ۸۶ هزار تُن و اشنویه با ۸۴ هزار و ۸۰۰ تُن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

وی اضافه کرد: از نظر سطح زیرکشت سیب نیز ارومیه با ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ سیب جایگاه نخست، اشنویه با هفت هزار و ۷۰۰ هکتار در جایگاه دوم و سلماس با هفت هزار هکتار باغ سیب در جایگاه بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به ذخیره بیش از ۷۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان گفت: قسمتی از این مقدار سیب ذخیره شده برای تامین بازارهای داخلی به سایر استان‌ها منتقل و قسمتی هم به خارج از کشور صادر می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: سالانه به طور میانگین یکهزار هکتار باغ سیب در استان احداث شده که این باغ‌های جدید جایگزین نوع نامرغوب و فرسوده می‌شود.

در آذربایجان‌غربی ۱۱۲ هزار هکتار باغ وجود دارد که از این مقدار ۱۰۲ هزار هکتار بارور بوده و بیش از نیمی از آن به سیب درختی اختصاص یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار