اتصال ریل قطار به بندرانزلی اقتصاد منطقه را متحول می کند

بندر انزلی (پانا) - استاندار گیلان با بیان اینکه اتصال ریل قطار به بندر انزلی با توانایی حمل 10 میلیون تن بار، می تواند اقتصاد منطقه و بندرانزلی را متحول کند، گفت: امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم بندرانزلی و کاسپین به راه آهن سراسری متصل  شود.

کد مطلب: ۹۶۰۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اتصال ریل قطار به بندرانزلی اقتصاد منطقه را متحول می کند

به گزارش خبرنگار پانا ،استاندار گیلان طی بازدید از پروژه‌های توسعه بنادر و کشتیرانی شهرستان بندرانزلی در نشستی که با حضور نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد، گفت: استمرار روند استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی در دستور کار دولت قرار دارد.

ارسلان زارع با اشاره به سرمایه گذاری 780 میلیارد تومانی در بندرانزلی از ابتدای دولت تاکنون افزود: با برنامه‌ریزی‌ صورت‌گرفته توسط دولت و تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران، شاهد رونق فعالیت حجم زیادی از سرمایه‌گذاران در این بخش شده‌ایم و هم اکنون نیز 250 میلیارد تومان سرمایه گذاری در بندرانزلی در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید با شناخت این ظرفیت ها، اقدامات مثبت صورت گرفته و زمینه‌سازی برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی، شاهد افزایش میزان تخلیه و بارگیری در بنادر گیلان از 8 میلیون تن به 13 میلیون تن هستیم.

وی با بیان اینکه اتصال ریل قطار به بندر انزلی با توانایی حمل 10 میلیون تن بار، می تواند اقتصاد منطقه و بندرانزلی را متحول کند، گفت: انجام این پروژه به دستور رئیس جمهور است و دستگاه های اجرایی ذیربط از جمله حفاظت محیط زیست و راه و شهرسازی با جدیت همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

استاندار گیلان یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های موجود، سرمایه گذاران بخش خصوصی تمایل دارند در بنادر شمالی سرمایه گذاری کنند و ما باید شرایط را برایشان تسهیل کنیم.

وی با اشاره به اقدامات در حال انجام درخصوص صدور مجوز شورای عالی مناطق آزاد برای الحاق 40 هکتار پس کرانه به بندرانزلی، افزود: باید از ظرفیت‌های موجود با نگاه تقویت درآمد و توسعه اقتصادی برای توسعه این شهرستان استفاده شود.

زارع با تاکید بر ضرورت افزایش میزان صادرات و درآمد ارزی استان تصریح کرد: کاهش وابستگی بودجه دولت به نفت در دستور کار دولت تدبیر و امید برمبنای برنامه ششم توسعه است و افزایش صادرات یکی از راهکارهای خروج وابستگی اقتصاد به نفت محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار