همدان میزبان راند سوم مسابقات سافاری کشور

همدان (پانا) - نشست هماهنگی برگزاری مسابقات سافاری به میزبانی همدان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان، رئیس هیئت اتومبیل رانی استان و اعضای تورینگ و سافاری فدراسیون و سافاری سازمان گردشگری و کمیته داوران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۰۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
همدان میزبان راند سوم مسابقات سافاری کشور

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، مسئول کمیته داوران سافاری کشور گفت: راند سوم مسابقات قهرمانی سافاری کشور نهم و دهم آبان ماه به میزبانی استان همدان و به صورت سافاری گردشگری خانوادگی در محور گردشگری استان برگزار خواهد شد.
محمدرضا هدایتی طراح مسابقات سافاری کشور با تأکید بر این که استان همدان میزبان شایسته‌ای برای این دوره از مسابقات است، افزود: پیش بینی می شود ۱۰ الی ۱۵ استان و حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ نفر با ۵۰ تا ۶۰ خودروی سافاری و خودرو‌های دو دیفراسیل در این مسابقات شرکت خواهند کرد.
هدایتی با بیان این که مسیر مسابقه در دو روز طراحی شده است، گفت: راند سوم سافاری کشور در روز‌های پنج شنبه ۹ آبان و جمعه ۱۰ آبان در مسیر‌های بیراهه، خاکی و آسفالت برگزار می‌شود.
او ضمن تقدیر از استقبال مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان گفت: هدف و شریعت این رشته ورزشی شناخت و معرفی جای جای نقاط ایران عزیز، توسط شرکت کنندگان است.
مسئول کمیته داوران سافاری کشور با اشاره به این که در سال گذشته این رقابت‌ها در چهار راند و امسال نیز تاکنون در دو راند برگزار شده است، یاد آور شد: راند سوم در همدان برگزار خواهد شد و امیدواریم این برنامه زمینه خوبی برای ترویج انواع گردشگری در استان باشد.
هدایتی با بیان این که مسابقات در دو کلاس حرفه‌ای و آماتور برگزار می‌شود، اظهار کرد: در پایان این مسابقات، قهرمان سال راننده و قهرمان سال نقشه خوان و برترین‌ها در هر دو کلاس معرفی می‌شود.
او در پایان خاطرنشان کرد: یکی از جذابیت‌های این رشته حضور خانواده‌ها و کودکان در مسابقات است و یکی از شریعت‌های آن درگیر کردن خانواده‌ها به امر ورزش بوده که امیدواریم این رشته ورزشی نوپا بیشتر شناخته شده و بهتر حمایت شود.
مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان همدان نیز در این نشست گفت: همدان برای اولین بار میزبانی سافاری کشور را به عهده دارد و تلاش ما بر این خواهد بود که میزبان خوبی برای این دوره از مسابقات سافاری کشور باشیم و همه امکانات لازم را در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهیم داد.

جهانشیر در پایان با تأکید بر این که همدان با توجه به زیر ساخت‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد باید به عنوان مقصد گردشگری در همه حوزه‌ها شناخته شود، افزود: هر کجا نام استان همدان به عنوان برگزار کننده مسابقات ورزشی بر روی تله تکست‌های خبری باشد با اجرای آن موافق هستیم.

رییس هیئت موتور سواری و اتومبیلرانی استان گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی‌های انجام شده و با همکاری و هماهنگی فدراسیون توانستیم گوی سبقت را از سایر استان‌ها برای میزبانی این دوره از مسابقات را برباییم.
اصغر جهانیان با بیان این که این میزبانی را به همت هیئت موتور سواری و اتومبیلرانی استان و با پشتوانه اعضای این هیئت که با جان و دل همکاری می‌کنند، پذیرفته ایم، گفت: در کنار مدیریت قوی آقای جهانشیر که همواره یار و یاور همه رشته‌های ورزشی علی الخصوص رشته جذاب موتور سواری و اتومبیلرانی هستند، میزبانی خوبی خواهیم داشت.
او با اشاره به این که هر ساله با حمایت‌های بی شائبه مدیریت سازمان ورزش و جوانان توانسته ایم میزبانی دو یا سه مسابقه مختلف موتور سواری و اتومبیلرانی را عهده دار شویم، گفت: امیدواریم مردم و دوستداران اتومبیلرانی حمایت‌های لازم را از این رشته ورزشی نوپا داشته باشند.
راند اول مسابقات سافاری در "کویر مرنجاب" به میزبانی استان اصفهان در شهر کاشان و راند دوم در منطقه زیبای" الموت " به میزبانی استان قزوین برگزار شد و راند سوم در استان همدان و احتمالا راند چهارم و پایانی در استان یزد خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار