بخشی از بهداشت روانی کودکان به شرایط تحصیل آنها مربوط می شود

کاشان (پانا) - یک کارشناس مدیریت و برنامه ریزی درسی گفت: بخشی از عوامل موثر بر بهداشت روانی کودکان علاوه بر خانواده به درس و شرایط تحصیل آنها مربوط می شود.

کد مطلب: ۹۶۰۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
بخشی از بهداشت روانی کودکان به  شرایط تحصیل آنها مربوط می شود

سید ابوطالب فاطمی در آیین گرامیداشت هفته سلامت روان در مدرسه شهید فخار کاشان اظهار کرد: آنچه که سازمان بهداشت جهانی بر آن تاکید دارد تعریف سلامتی به عنوان حالتی از رفاه جسمی، روانی و اجتماعی است و محدود به نبود بیماری و یا ناتوانی نمی شود.
وی افزود: سلامت روان حالتی از رفاه است که در آن شرایط، فرد توانایی‌هایش را می‌شناسد و قادر است با استرس‌های معمول زندگی، سازگاری پیدا کند و به عبارتی توانایی فرد برای سازگاری دیدگاه‌های خود با دیگران و رویارویی با مشکلات روزمره زندگی است.
وی تصریح کرد: همه فعالیتهایی که از بروز بیمارى‌هاى روانى جلوگیرى نماید و سلامت کلی افراد را تأمین ‌کند که ایجاد فضاى فیزیکی، فردى و اجتماعى آرام و مناسب می‌تواند به ارتقای بهداشت روانی دانش آموزان و دیگر افراد کمک کند.
وی تاکید کرد: شواهد بسیاری رابطه بین سلامت روان و عملکرد موفق تحصیلی دانش آموزان را ثابت کرده است. همچنین کودکانی که از سلامت روان و سلامت اجتماعی برخوردار هستند، احساس رضایت بیشتری را در ارتباط با خانواده و همسالانشان دارند.
وی گفت: کودکانی که در حوزه سلامت روان دچار اختلال هستند، بیشتر در معرض اُفت تحصیلی، و ترک تحصیل قرار دارند که این موضوع آن ها را در معرض آسیب های دیگری مثل اشتغال به کار غیرقانونی، مصرف مواد، بزهکاری، خشونت و بیکاری در آینده قرار می دهد.
این کارشناس برنامه ریزی افزود: از جمله ارزش های اساسی در مدارس سلامت روان محور می توان به رسمیت شناختن تفاوت ها، پرورش اعتماد به نفس، ایجاد و شکل دهی روابط بین فردی، تامین امنیت، تشویق به مشارکت جمعی، شکل گیری و تقویت استقلال، اشاره نمود.

هفته بهداشت روان از 18 تا 23 مهرماه نامگذاری شده است. حافظ خوانی و پرواز بادبادکها بخشی از برنامه هفته سلامت در مدرسه شهید فخار کاشان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار