در گفت‌وگو با پانا

میرلوحی: اصرار داریم در شهرداری پشت درهای بسته تصمیم‌گیری نشود

رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران: دارایی‌های شهرداری نظام‌مند شود

تهران (پانا) - رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت نظام‌مند بودن دارایی‌ها و ظرفیت‌های شهرداری از پروانه و تراکم گرفته تا خرید ملک در شهرداری تأکید کرد.

کد مطلب: ۹۶۰۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
میرلوحی:  اصرار داریم در شهرداری پشت درهای بسته تصمیم‌گیری نشود

سید محمود میرلوحی در گفت‌وگو با پانا درباره ورود شورای شهر به برخی قراردادهای شهرداری مانند بام‌لند اظهار کرد: «باید هر آنچه منابع مالی در شهرداری مانند دارایی‌ها و فرصت‌هایی که ایجاد می‌‌شود و ظرفیت‌های شهرداری از پروانه و تراکم گرفته تا خرید ملک در شهرداری نظام‌یافته شود که به نظر می‌رسد قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است. در حوزه زیباسازی و تبلیغات محیطی چارچوب و رویکردی وجود دارد که به ما می‌گوید به سمت رانت‌زدایی و ایجاد رقابت و حفظ و ذخیره این فرصت‌ها برای عموم حرکت کنیم. این در حالی است که در پرونده باغات و حفظ املاک چنین سیاستی اعمال شده است البته ممکن است در هر سازمانی آثار خودش را داشته باشد. اخیراً خانم آروین گزارشی از فعالیت‌های شفاف‌سازی را ارائه داده است که به زودی منتشر می‌شود.»

وی افزود: «وقتی می‌گوییم شورای پنجم در این بخش در حال انجام اقداماتی است، شعار نیست بلکه از طراحی سامانه‌های بخش فناوری تا ضوابط و قراردادها و مقررات، یکی پس از دیگری اتفاقاتی در حال رخ دادن است که گاهی 10 سال طول می‌کشد تا یکی از این موارد در هر سازمانی اتفاق بیفتد. ده‌ها اتفاق همزمان در هر جایی که منبع مالی، فرصت، سودی، امکانات و ارزش افزوده وجود دارد، زیر ذره‌بین دقت قرار می‌گیرد و روی آن کار می‌شود که یکدفعه شاهد خواهیم بود در حوزه پسماند، زیباسازی، آسفالت، املاک و پیمانکاری‌ها خودش را نشان می‌دهد.»

رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران تاکید کرد: «به نظر می‌رسد منظومه‌ای از تصمیمات در شورای شهر و مدیریت شهر تهران در حال اتخاذ است. این منظومه می‌گوید مدیران شهری و مناطق، هیأت مدیره‌های سازمان با شجاعت و قوی کار کنید، تصمیم بگیرید. ما نمی‌خواهیم دست شما را ببندیم بلکه اصرار داریم که فشار بیاوریم سریع تصمیم بگیرید و تأخیر نکنید. به طور مثال پروژه‌های مشارکتی‌ای که بعضاً از اول انقلاب تاکنون بلاتکلیف مانده است، اصرار داریم که هر چه سریعتر انجام شود از جمله پروژه سعدی که چندین سال است درباره آن تصمیم‌گیری نشده است.»

میرلوحی خاطرنشان کرد: «بنابراین اصرار بر این است که هر چه سریعتر و شجاعانه تصمیم‌گیری شود اما در معرض دید مردم باشد، از طریق مزایده، مناقصه و سامانه شفافیت انجام شود و پشت درهای بسته تصمیم‌گیری نشود چرا که باید به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری شود که بتوان به مردم گزارش ارائه داد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار