لزوم ارائه آموزش‌های تخصصی محیط‌ زیست در دانشگاه‌ها

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین افتتاح سومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز، بر "ضرورت ورود جدی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی" در این عرصه تأکید کرد و گفت: برنامه‌های درسی تخصصی در حوزه محیط‌‌زیست در دانشگاه‌ها را به‌صورت تخصصی ارائه و پیگیری می‌کنیم.

کد مطلب: ۹۶۰۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ارائه آموزش‌های تخصصی محیط‌ زیست در دانشگاه‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ، در این آیین که صبح امروز در سالن غدیر سازمان برنامه‌وبودجه برگزار شد، دکتر غلامی بابیان اینکه "انتظار از دانشگاه‌ها این است که در حوزه تربیت دانش‌آموختگان عرصه محیط‌زیست فعال‌تر ظاهر شوند"، اظهار داشت: درخواست دکتر کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور، مبنی بر گنجاندن محیط‌زیست به‌عنوان دروس عمومی و تخصصی را پیگیری خواهیم کرد.


وی همچنین بر اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه منابع طبیعی توسط دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: انتقال مباحث حوزه مدیریت سبز در سطح مدیران اجرایی کشور به‌عنوان یک هدف اصلی قرار می‌گیرد و باید این هدف متناسب با سیاست‌ها و برنامه‌ها بازتعریف شود، چراکه در این صورت شاهد آثار پربرکتی در حوزه مدیریت سبز خواهیم بود.


وزیر علوم افزود: اجرای برنامه‌های مرتبط با محیط‌زیست باید در تمامی حوزه‌ها اعم از اقتصادی، اجتماعی و مدیریتی که به‌منظور حفاظت از عرصه محیط زیست صورت می‌گیرد جدی تلقی شود، اگرچه دانشگاه‌ها نقش مهم‌تری در این زمینه دارند و اغلب کسانی که راجع به محیط زیست صحبت می‌کنند انتقال مطالب آن‌ها با هدف حفاظت از منابع طبیعی صورت می‌گیرد اما در حوزه اجرا بسیاری از مباحث به مسائل فرادستی مرتبط می‌شوند.

وی در ادامه گفت: در حوزه اجرایی تلاش های فراوانی در عرصه محیط زیست صورت گرفته و در این راستا برنامه‌های زیادی در عرصه کلان ملی و همچنین مدیریت آموزش عالی داریم که اجرایی شده است؛ اما در دولت یازدهم و دوازدهم تأکید و اصرار بیشتری در این عرصه در مراکز علمی و دانشگاهی داشتیم و البته بازخوردهای خوبی در حوزه حمایت از اجرای این برنامه‌ها از سازمان برنامه‌وبودجه دریافت نموده‌ایم.


دکتر غلامی افزود: انتظار ما این است که سازمان برنامه‌وبودجه کشور از اجرای پروژه‌های مرتبط با مدیریت سبز در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی حمایت کند تا این مراکز علمی بتوانند در این عرصه به‌عنوان یک الگو و نمونه خوبی معرفی شوند.


وزیر علوم اظهار داشت: در ستاد وزارت علوم و دانشگاه‌های زیرمجموعه تلاش می‌کنیم تا آگاهی بخشی و آموزش عمومی در عرصه مدیریت سبز با جدیت دنبال شود و امیدوارم نگاه جامع حمایتی سازمان برنامه‌وبودجه همچنان ادامه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار