پمپئو: کردها را رها نمی‌کنیم

تهران (پانا) - وزیر خارجه آمریکا به تازگی با انکار رها کردن کُردها، اظهار کرد آمریکا مساعدت‌ زیادی به آن‌ها رسانده است.

کد مطلب: ۹۶۰۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
پمپئو: کردها را رها نمی‌کنیم

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تنسین، با گردهمایی ساکنان کرد شهر نشویل (ایالت تنسی) در واکنش به اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در خارج کردن نیروهای آمریکا از شمال سوریه، مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور با حضور در این شهر اعلام کرد دولت آمریکا، به حمایت از هم‌پیمان خود (کردها) در خاورمیانه ادامه خواهد داد.

پامپئو در مصاحبه با نشریه تنسین می‌گوید: "آن‌چه که آن‌ها باید بدانند، این است که این دولت به طرزی باورنکردنی حامی کردها نه تنها در سوریه، بلکه در عراق و دیگر کشورهای جهان بوده است".

به باور پامپئو، داعش "در ژانویه ۲۰۱۷ و زمانی که دولت [ترامپ] روی کار آمد، به طور آزادانه در شمال سوریه و غرب عراق جولان می‌داد". پامپئو می‌گوید: "این دولت روی کار آمد و با همکاری با دوستان کرد ما، آن‌ها (داعش) را نابود کردیم. ما این خلافت را نابود کردیم".

به گفته وزیر خارجه آمریکا، دولت این کشور در تلاش است تا رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را متقاعد کند "که یورش این کشور -به شمال سوریه- که به تازگی آغاز شد، اقدام مناسبی نبوده است".

پامپئو درخصوص تصمیم ترامپ در خارج کردن نیروهای آمریکا از سوریه گفت، این سیاست، جهت جلوگیری از وارد آمدن آسیب به سربازان آمریکا طی یورش ترکیه بوده است.

او با بی‌اعتنایی به انتقادات جمع حاضر درخصوص رها کردن کردها گفت:‌ "بسیار مطمئن هستم که این دولت، به حمایت از این مردم که دوستان خوبی برای آمریکا بوده‌اند، ادامه خواهد داد".

پامپئو می‌گوید: "به باور ما، کاری که رئیس‌جمهور اردوغان کرد، درست نبوده است، این [اقدام] مناسب نبوده و او باید آن را پایان دهد".

ترامپ در روزهای اخیر از طرح‌های دولتش برای تحریم ترکیه خبر داده است. پامپئو در مورد این تحریم‌ها که واکنشی به عملیات اخیر ترکیه است، اظهار داشت پیام‌هایی واضح به ترکیه فرستاده شده و تاوان این اقدامات به آن‌ها ابلاغ شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار