مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

برنامه ای در آموزش و پرورش نداریم که رویکرد امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشد

سمنان (پانا) مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: رویکرد کلی آموزش و پرورش، امر به معروف و نهی از منکر است و بر همین اساس اولین اقدام در مدارس، حرکت در مسیر دانایی و توانایی و تعلیم خواندن و نوشتن به دانش آموزان است که این اولین گام در مسیر امر به معروف و نهی از منکر است.

کد مطلب: ۹۶۰۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ای در آموزش و پرورش نداریم که رویکرد امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشد

محمد دستورانی در اولین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش استان سمنان در سال تحصیلی جدید، افزود: وقتی معلم در کنار علم آموزی، نماز، اصول و فروع دین و سیره ائمه اطهار (ع) را به دانش آموز می آموزد، وقتی دانش آموز یاد می گیرد در نماز و مجالس مذهبی، فرهنگی و اجتماعی شرکت کرده و نقش مؤثر داشته باشد؛ یعنی معلم او را به سوی «معروف» رهنمون شده و غیرمستقیم از «منکر» بازداشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تقویت و پشتیبانی از نظام جزو مصادیق معروف است، گفت: باید با بازخوانی شرح وظایف خود و اقدام و عمل خلاقانه و دلسوزانه در حوزه مأموریتی خود اهتمام کنیم که فریضه الهی روی زمین نماند.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی آموزش و پرورش که در سند تحول بنیادین نیز تصریح شده، رساندن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه است که اگر با مسامحه و کم کاری ما این امر محقق نشود، عین منکر اتفاق می افتد.

دستورانی جوهره معلمی را ناظر بر امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: راهبرد ما در مجموعه تعلیم و تربیت استان و در سال تحصیلی جدید که با شعار «مدرسة صالح در گام دوم انقلاب» آغاز کرده ایم، کیفیت بخشی در همه زمینه های پرورشی و آموزشی خواهد بود که از بارزترین مصداق های «معروف» است.

رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش استان با بیان اینکه القا و ایجاد جوّ نااُمیدی و یأس در مردم و به ویژه جامعه دانش آموزی به عنوان بزرگ ترین «منکر» می باشد گفت: تمام تلاش ما این است که تعلیم و تربیت استان بر مدار معروفات، امیدبخش و نشاط آفرین باشد.

عرب خراسانی، معاون پرورشی و فرهنگی استان و دبیر شورا هم در سخنانی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو فریضه الهی از وظایف عموم مردم است که اجرا و نهادینه سازی آن دارای دو وجه ایجابی و فرهنگی است. در وجه ایجابی که با اقدامات سلبی همراه است کار دستگاه های امنیتی و انتظامی و طبق قانون اساسی بطور خاص بر عهده دولت می باشد ولی در وجه فرهنگی همه دستگاه های فرهنگی دولتی و غیردولتی و هم آحاد مردم در جریان سازی این مهم فرهنگی- تربیتی نقش اساسی دارند که می بایست با همکاری، همفکری و هم افزایی زمینه گسترش اقامه امر به معروف و نهی از منکر را فراهم و جریان آن را پر شتاب کنند.

وی افزود: در آموزش و پرورش ذیل شورای امر به معروف و نهی از منکر، دو گروه یاوران و یادآوران فعالیت دارند. یاوران معروف در هسته های 10 نفره شامل همکاران متعهد، مورد قبول و وثوق دیگران و نیز دارای ویژگی های رفتاری مطلوب، متولی تذکر لسانی در ادارت هستند و گروه یادآوران نیز متشکل از دانش آموزان منتخب به تذکر لسانی به همسالان خود در مدرسه می پردازند. گروه های یاد شده هر ساله تحت آموزش های توانمند سازی در زمینه شیوه های عملی و مؤثر امر به معروف و نهی از منکر قرار می گیرند.

وی همچنین بر استفاده از زمینه و امکان فضای مجازی پیرامون پرداختن به مقوله امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار