ایجاد بیش از پنج هزار شغل در روستا‌های استان اردبیل

اردبیل (پانا) – مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل گفت: در ۲ سال اخیر پنج هزار و ۶۵۶ شغل در بخش‌های گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعتی روستا‌های این استان ایجاد شده‌است.

کد مطلب: ۹۶۰۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد بیش از پنج هزار شغل در روستا‌های استان اردبیل

علی رحیمی‌زاد، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل گفت: برای تحقق این میزان اشتغال در مجموع ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۲ هزار و ۴۱۸طرح اشتغال پایدار توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

او اظهارداشت: بیشترین اشتغال در بخش کشاورزی با ۱۹ درصد در شهرستان مشگین‌شهر و کمترین آن در سرعین به میزان سه درصد ایجاد شده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل بیان کرد: هم‌اکنون تمامی روستا‌های بالای ۱۰ خانوار استان دارای برق،۸۸ درصد خانوار روستایی دارای انشعاب گاز و ۵۵ درصد دارای شبکه آب آشامیدنی سالم و بهداشتی می‌باشند.

رحیمی‌زاد تعداد روستا‌های زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی را ۹۷۸ روستا ذکر کرد و گفت: همچنین ۳۰ روستای استان دارای خانه‌های ورزش روستایی است.

او ادامه داد: هزار و ۲۹ روستا دارای طرح هادی،۴۸ روستای مدنظر گردشگری،۱۲ روستای هدف گردشگری و بهره‌مندی ۸۵۰ روستا از خدمات اینترنت از جمله اقدامات انجام شده در استان است.

رحیمی‌زاد افزود: راه‌اندازی شبکه دهکده هوشمند شامل (ایجاد فروشگاه‌ها، جاذبه‌های گردشگری، نیازمندی‌های محلی، صنایع دستی، خدمات گردشگری و کسب و کار‌های محلی) در روستا‌ها، راه‌اندازی استارت‌آپ و ایده‌های کسب و کار روستایی با استفاده از فن‌آوری روز در روستاها، جمع‌آوری اطلاعات جامع روستایی در قالب نرم‌افزار Gis و به هنگام سازی داده‌ها و تولید نقشه‌های روستایی، شناسایی و مطالعه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های روستا‌ها در زمینه ایجاد اشتغال پایدار و توسعه پایدار روستایی به‌منظور رفع محرومیت زدایی و مهاجرت معکوس به روستا‌ها، پوشش بیمه‌ای ۴۷ درصدی روستاییان و عشایر در صندوق بیمه اجتماعی و ایجاد کارگاه‌های تولیدی از دیگر خدمات ارائه شده در روستا‌های استان اردبیل است.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل گفت: پارسال ۳۰۰ میلیارد ریال و امسال هم ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی به دهیاری‌های استان پرداخت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار