مدیر کل آموزش و پرورش استان خبرداد:

برچیده‌شدن کلاس‌های کانکسی بالای 10 دانش‌آموز خراسان جنوبی تا پایان سال تحصیلی

محتوای مشترک در دوره پیش‌دبستانی برای اولین بار در استان تهیه و تدوین می‌شود

بیرجند(پانا) ـمدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه امسال در حوزه پیش‌دبستانی در استان کار بسیار خوبی انجام شد این کار مهم ترین نقش را در دوره های تعلیم و تربیت دارد و آن کار تهیه و تدوین محتوای مشترک در دوره پیش دبستانی برای اولین بار در استان است.

کد مطلب: ۹۶۰۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
برچیده‌شدن کلاس‌های کانکسی بالای 10 دانش‌آموز خراسان جنوبی تا پایان سال تحصیلی

محمدعلی واقعی در نشست خبری که صبح امروز باحضور اصحاب رسانه برگزارشد با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی، در مدارس استان اظهار کرد: در بهار و تابستان سال جاری بیش از 2 هزار نفر از پرسنل آموزشی و اداری آموزش و پرورش استان باز نشسته شدند که ما با پپشی بینی های لازم این کسری نیروی انسانی را با استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، نیروهای پیمانی ماده 28، حق التدریس، نیرو های خرید خدمات و دریافت مجوز ساعات حق التدریس از وزارت جبران کردیم.


او با بیان اینکه طبق آخرین آمار از این هفته قطعا کلاس بدون معلم در استان نخواهیم داشت، افزود: شاید تراکم دانش آموز و افزایش نرم تعداد دانش آموزان در یک کلاس را داشته باشیم که این موضوعات به دلیل کمبود فضا و معلم است.

او با اشاره به توزیع کتب درسی، مطرح کرد: کتاب‌های درسی دوره ابتدایی به‌طور کامل توزیع شده و کتب درسی دوره متوسطه اول هم باید توسط اولیای دانش‌آموزان از کتاب‌فروشی‌ها تهیه می‌شد.

واقعی از برچیده‌شدن کلاس‌های کانکسی بالای 10 نفر دانش‌آموز در استان خبر داد و تصریح کرد: در مجموع 58 کلاس کانکسی بالای 10 نفر دانش‌آموز در استان وجود دارد که این مدارس تا پایان سال تحصیلی جاری برچیده خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برخی دانش‌آموزان به‌دلیل جابجایی‌ها کتاب به دست‌شان نرسیده که به‌محض ثبت‌نام ظرف دو روز کتاب‌ها به دستشان می‌رسد، تصریح کرد: در متوسطه دوم در بعضی رشته‌ها برخی کتاب‌ها هنوز از وزارتخانه به دست آموزش و پرورش نرسیده و به محض ارسال، کتب در اختیار مدارس قرار داده خواهد شد.

از این هفته قطعا کلاس بدون معلم در استان نخواهیم داشت

واقعی اعلام کرد: جمعیت دانش‌آموزی استان 178 هزار بوده که از این میزان اطلاعات 174 هزار دانش‌آموز ثبت سامانه شده و اطلاعات دو هزار نوآموز هنوز ثبت سامانه نشده است.
واقعی در ادامه گفت: جامعه هدف این طرح نوآموزان هستند و برای تهیه کتب پیش دبستانی یکصد و 30 هزار تومان هزینه نیاز بود تا والدین پرداخت کنند اما با کمک خیرین این هزینه به 30 هزار تومان کاهش پیدا کرد و توانستیم این موضوع را به سمتی هدایت کنیم که کمترین مبلغ از اولیا دریافت شود.او با اشاره به اینکه امسال در حوزه پیش دبستانی در استان کار بسیار خوبی انجام دادیم، ادامه داد: این کار مهم ترین نقش را در دوره های تعلیم و تربیت دارد و آن کار تهیه و تدوین محتوای مشترک در دوره پیش دبستانی برای اولین بار در استان است و این محتوا را در اختیار پیش دبستانی ها قرار داده ایم.


او با توجه به اینکه برای بحث تهیه سیستم های گرمایشی مدارس استان اعتباراتی پیش بینی شده است، در ادامه بیان کرد: 800 مدرسه در استان که علمک گاز در جلوی درب آنان وجود دارد به سیستم گرمایشی حرارت مرکزی مجهز خواهند شد و مدارس دیگری که امکان گازکشی ندارند به بخاری های استاندارد مجهز می شوند.

او افزود: سهم هر دانش‌آموز مدارس دولتی دو دفتر است که دفاتر 40 و 50 برگ بین دانش‌آموزان ابتدایی و 60 ، 80، 100 برگ بین دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم توزیع می‌شود.واقعی از توزیع 10 هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان مناطق محروم از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون خبر داد و با اشاره به توزیع دفاتر یارانه‌ای، مطرح کرد: 370 هزار و 500 جلد دفتر یارانه‌ای بین 168 هزار دانش‌آموز مدارس دولتی استان توزیع می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار