ارزش و هنجارهای اجتماعی و سیاسی در قالب فعالیت های سازمان دانش آموزی نهادینه می شوند

ارومیه (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان سلماس با بیان اینکه ماموریت اصلی دانش‌آموزی تربیت اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان است، گفت: روش‌های غیرمستقیم در رفتارسازی موثرتر است و سازمان دانش‌آموزی می‌تواند با روش‌های غیرمستقیم، ارزش‌ها و هنجارها را در دانش‌آموزان نهادینه کند.

کد مطلب: ۹۶۰۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
ارزش و هنجارهای اجتماعی و سیاسی در قالب فعالیت های سازمان دانش آموزی نهادینه می شوند

حسین خیرجوئی با بیان اینکه ماموریت اصلی دانش‌آموزی تربیت اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان است، گفت: روش‌های غیرمستقیم در رفتارسازی موثرتر است و سازمان دانش‌آموزی می‌تواند با روش‌های غیرمستقیم، ارزش‌ها و هنجارها را در دانش‌آموزان نهادینه کند.

حسین خیرجوئی در جلسه سازمان دانش‌آموزی که باحضور فرمانده محترم سپاه سلماس برگزار شد با بیان اینکه تشکل‌های دانش‌آموزی فرصتی هستند که امروز به کمک آموزش و پرورش آمده‌اند و تهدید تلقی نمی‌شوند، گفت: ماموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان است.

وی افزود: در سند تحول بنیادین 6 ساحت تربیتی داریم که یکی از آنها تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان است. دانش‌آموز باید بیاموزد که چگونه در جامعه زندگی کند و با دیگران تعامل داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای تربیت سیاسی و اجتماعی هیچ جایی بهتر از مدارس نیست، اظهار کرد: مسوولیت پذیری یکی از ارکان تربیت اجتماعی است. دومین رکن تربیت اجتماعی مساله یابی است. افراد نخبه به ریشه‌های مساله می‌پردازند. افزایش اعتماد به نفس نیز ذیل تربیت اجتماعی قرار می‌گیرد و همه این ارکان حداقل‌هایی هستند که باید در فعالیت‌های تیمی، اردویی و تشکیلاتی مدنظر قرار بگیرند.

خیرجوئی افزود: ما در سازمان دانش‌آموزی، دانش‌آموزان را برای حضور در جامعه آماده می‌کنیم البته در این میان باید در نظر داشت که روش‌های غیرمستقیم در رفتار سازمانی موثرتر است و سازمان دانش‌آموزی می‌تواند با روش‌های غیرمستقیم ارزش‌ها و هنجارها را در دانش‌آموزان نهادینه کند.

مدیر آموزش و پرورش همچنین با تاکید بر اینکه باید سازمان دانش‌آموزی نقش‌های جدید و جاذب برای دانش‌آموزان در محیط مدرسه و در فعالیت‌های اردویی تعریف کند، گفت: در سایه این فعالیت‌هاست که به هدف اصلی‌مان که همان تربیت اجتماعی است دست پیدا می‌کنیم. کار سازمان دانش‌آموزی باید آموزش و ترویج فرهنگ تشکیلاتی و تقویت کار دسته جمعی و تیمی در دانش‌آموزان باشد. متاسفانه کار جمعی در میان دانش‌آموزان ضعیف است و باید آن را تقویت کنیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار