معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان:

آغاز مرحله اول وارنیش فلوراید تراپی دانش آموزان ابتدایی در گلستان

گرگان(پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان از آغاز مرحله اول طرح ملی وارنیش فلوراید تراپی دانش آموزان ابتدایی در گلستان خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۰۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مرحله اول وارنیش فلوراید تراپی دانش آموزان ابتدایی در گلستان

طرح عاری از پوسیدگی دهان و دندان دانش آموزان پایه هفتم و مرحله اول طرح ملی وارنیش فلوراید تراپی دانش آموزان ابتدایی در استان گلستان آغاز شد.

رضا طبرسا معاونت تربیت بدنی و سلامت این اداره کل اظهار داشت: پوسیدگی دندان شایع ترین بیماری مزمن دوران کودکی و نوجوانی است که به طور متوسطه هر کودک 6ساله ایرانی در بدو ورود به مدرسه دارای 5 دندان شیری پوسیده است و از سن 6 تا 12 سالگی نیز میزان پوسیدگی دندان های دائمی روند افزایشی دارد.

وی افزود: وارنیش فلوراید ماده ای است که با آغشته کردن دندان ها به آن موجب استحکام بیشتر و پیشگیری از پوسیدگی دندان ها می شود.

طبرسا گفت: استفاده از وارنیش فلوراید در دانش آموزان حدود 50 درصد کاهش پوسیدگی در دندان های شیری و دائمی را به همراه دارد. طرح وارنیش فلوراید تراپی سالانه در دو نوبت با فاصله 6 ماه بعد از وارنیش تراپی مرحله اول انجام می شود که هدف از انجام این طرح کاهش پوسیدگی دندان در کودکان است.

عارف نیا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان نیز در همین خصوص اظهار کرد: سلامت دهان و دندان بخش مهمی از بهداشت عمومی است که در کیفیت زندگی افراد نقش مهمی دارد و بهترین زمان کنترل بیماری های دهان و دندان سنین کودکی است.

وی ادامه داد: بدنبال اجرای موفق طرح عاری از پوسیدگی دندان پایه ششم ابتدایی در سال گذشته و کاهش شاخص پوسیدگی دندان در دانش آموزان 12 ساله ایرانی طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی پایه هفتم دوره متوسطه اول با همکاری مشترک اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش وپرورش اجرا می شود.

وی گفت: دانش آموزان با در دست داشتن فرم ارجاع به مراکز جامع سلامت مراجعه و پس از دریافت خدمات، گواهی "دهان و دندان عاری از پوسیدگی" را دریافت و به مدرسه محل تحصیل ارائه می دهند. این خدمات برای دانش آموزان روستایی و مناطق محروم رایگان و سایر دانش آموزان با فرانشیز 30 درصد اخذ می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار