کاظمی: محتوای برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی باید به لحاظ شکلی و محتوایی تغییر کند

تهران (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد که رویکرد مدرسه‌محوری، دانش‌آموز‌محوری، مهارت‌محوری، نقش‌پذیری و استفاده از فضای مجازی به‌عنوان رویکردهای جدید باید در دستور کار قرار گیرد تا نقش تربیتی سازمان دانش‌آموزی پررنگ شود.

کد مطلب: ۹۶۰۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: محتوای برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی باید به لحاظ شکلی و محتوایی تغییر کند

علیرضا کاظمی در کارگروه دو روزه آسیب‌شناسی و بازمهندسی برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی که از صبح امروز در این سازمان در حال برگزاری است، با ابراز امیدواری برای به بار آمدن نتایج خوب از این هم‌اندیشی گفت: «من بارها بازنگری در ساختار،ماموریت‌ها، آیین‌نامه، نظام‌نامه‌ها، محتوای برنامه و آسیب‌شناسی برنامه‌ها را مطرح کردم زیرا بعد از ۲۰ سال فعالیت و در چله انقلاب نیاز به بازنگری داریم.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «فضای جامعه، نیازها و ذائقه‌های دانش‌آموزان تغییر کرده است و باید محتوای برنامه‌ها به لحاظ شکلی و محتوایی تغییر کند.»

رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت: «رویکرد مدرسه‌محوری، دانش‌آموز‌محوری، مهارت‌محوری، نقش‌پذیری و استفاده از فضای مجازی به‌عنوان رویکردهای جدید باید در دستور کار باشد تا سازمان دانش‌آموزی نقش تربیتی خود را پررنگ کرده و به کف مدرسه برود.»

کاظمی گفت: «نظام‌نامه نشان و درجات را بازبینی کنیم تا هویت‌بخش سازمان و نماد فعالیت سازمان باشد. این سوال باید اکنون مطرح شود که آیا تبلور محتوای فعالیت‌های سازمان در نظام‌نامه نشان و درجات است؟»

او افزود: «هر بخش را آسیب‌شناسی و تقسیم‌بندی و سپس محتوا را بازنگری کنیم تا خروجی این جلسه پیشنهادهایی برای شورای برنامه‌ریزی سازمان باشد.»

او مدیران سازمان دانش‌آموزی استان‌ها را مغز متفکر، هیات اندیشه‌ورز و نخبگان سازمان دانش‌آموزی دانست و گفت: «کارها باید پشتوانه فکری داشته باشد و فرصت استفاده از خرد جمعی را فراهم کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار