صرفه‌جویی سه میلیارد تومانی در تهیه آسفالت توسط سازمان عمران شهرداری نیشابور

نیشابور (پانا) - رییس سازمان عمران شهرداری نیشابور در نخستین نشست خبری این سازمان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در طول دو سال اخیر، صرفه جویی انجام شده در تهیه ، زیرسازی ، حمل و اجرای آسفالت و از طریق بهره برداری از منابع و ظرفیت‌های کارخانه آسفالت این سازمان بیش از ۳۰ میلیارد ریال بوده است.

کد مطلب: ۹۶۰۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
صرفه‌جویی سه میلیارد تومانی در تهیه آسفالت توسط سازمان عمران شهرداری نیشابور

سید سعید طباطبایی گفت: در مدت یاد شده بالغ بر ۶۰ هزار تن آسفالت در قالب احداث (با زیرسازی)، روکش و لکه گیری در بخش های زیادی از مناطق شهری استفاده شده و در مناطق روستایی و حومه شهر نیز آسفالت معابر طبق تفاهم نامه های صورت گرفته با دهیاری ها انجام شده است.

وی ادامه داد: میزان آسفالت استفاده شده در مناطق شهری حدود ۹۰ درصد و در مناطق روستایی و حومه شهر قریب به ۱۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه در طول دو سال اخیر با وجود افزایش چند برابری هزینه ها بیش از ۶۰ هزار تن آسفالت گرم در کارخانه آسفالت این سازمان تولید شده است، افزود: همچنین طی مدت مذکور علاوه بر آسفالت، حدود ٨۵ هزار تن مصالح نیز تولید شده و میزان درآمد سازمان از بخش خصوصی بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال بوده است.

طباطبایی ضمن خاطرنشان نمودن این مطلب که اعتبار سالجاری این سازمان بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال می باشد، اضافه کرد: این مبلغ نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش یافته که تا مهرماه بیش از ۵۰ درصد آن محقق شده است.

وی تاکید کرد: تمامی این اعتبار بدون کمک شهرداری نیشابور و فقط بر اساس تولیدات و اقداماتی که سازمان عمران انجام می دهد جذب و وصول می‌شود.

به گفته وی هم اکنون سالانه توسط این سازمان حدود ۴٠ هزارتن آسفالت، ٣۵٠ هزار عدد انواع جدول و ٢۵ هزار مترمربع کفپوش تولید می شود که نسبت به دوسال گذشته این میزان تولید حدود ٧٠ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان عمران شهرداری نیشابور در ادامه افزود: از ابتدای امسال بالغ بر ۲۵۰ هزار مترمربع از معابر اصلی و خیابان های این شهر با استفاده از ۲۷ هزار تن آسفالت لکه گیری و روکش شده که این میزان آسفالت فراتر از پیش بینی های اولیه بوده است.

طباطبایی با بیان اینکه در بخش لکه گیری معابر و محلات مختلف شهری سالیانه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال توسط این سازمان و بنا به تاکید شهرداری نیشابور هزینه می شود ، افزود : این در حالی است که حداکثر میزان مشارکت مردم و شهروندان در بخش آسفالت بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است.

وی در بخش دیگری از این گفتگوی خبری به فرسودگی ۷۰ درصدی تجهیزات کارخانه آسفالت شهرداری نیشابور اشاره کرد و گفت: در عین حال میزان تولید آسفالت در این کارخانه نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته که در نهایت موجب صرفه جویی ۳۰ میلیارد ریالی در هزینه های سازمان شده است.

وی اضافه کرد: امسال برای نخستین بار و در قالب تفاهم نامه و قرارداد با بنیاد مسکن و بخشداری های نیشابور آسفالت ۱۰ شهر و روستا در حوزه این شهرستان توسط سازمان عمران انجام شده است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: خوشبختانه طبق برنامه های پیش بینی شده و طی یک سال گذشته اجرای آسفالت ۲۰۰ معبر و کوچه در شهر نیشابور انجام شده که از این میزان ۷۰ درصد در مناطق کم برخوردار بوده و این در حالی است که از سال گذشته تاکنون هیچ گونه سهمیه قیر استانی و کشوری به نیشابور تخصیص و تحویل داده نشده است.

وی تصریح کرد: سازمان عمران تنها سازمان زیر مجموعه شهرداری نیشابور است که با دارا بودن کارگاه های تولید جدول، کارخانه آسفالت و دستگاههای سنگ شکن به صورت همزمان در چهار حوزه خدماتی، تولیدی، اجرایی و بازرگانی فعالیت داشته و مشغول خدمت به شهروندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار