برگزاری دوره آموزشی هنرهای نمایشی درشهرستان اسلامشهر

اسلامشهر(پانا) - با نظارت کارشناسی فعالیتهای فرهنگی و هنری آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، دوره آموزشی هنرهای نمایشی با حضور مدرس دانشگاه تهران ،مربیان پرورشی و تربیت بدنی ،تربیتی و مدیران واحدهای آموزشی منطقه در کانون فرهنگی ، تربیتی طوبی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۰۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزشی هنرهای نمایشی درشهرستان اسلامشهر

در این جلسه،روح الله دینی، کارشناس فعالیتهای فرهنگی و هنری آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهردر سخنانی اظهار داشت: پس از گذشت سه سال موفق به برگزاری دوره آموزشی هنرهای نمایشی که دغدغه مربیان ومربیان را بود،شدیم.

او در ادامه افزود:در این دوره که در مرحله مقدماتی دوازده جلسه میباشد،مباحثی از جمله،نمایش عروسکی صحنه ای،نقالی ونمایشنامه خوانی با تدریس حبیب ا...دانش استاد دانشگاه تهران و از کارگردانان تئاترو از فرهنگیان آموزش و پرورش اسلامشهر برگزار خواهد شدو به شرکت کنندگان گواهینامه معتبر نیز اهداخواهدشد.

دینی سپس به تشریح برنامه های فرهنگی هنری،معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در سال تحصیلی 99-98پرداخت و عناوین آن را شامل،پرسش مهر بیستم ریاست جمهور در زمینه یجاد محیط شاداب درمدرسه و شرایط برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری برشمرد.

در بخش دیگری از این جلسه، حبیب ا...دانش ،مدرس دوره هنرهای نمایشی نیز در سخنانی بیان داشت:سالها میلیاردها پول در زمینه جشنواره دانش آموزی خرج میشود و در انتها فقط جمعی از استانها حضور دارند که از تمکن مالی خوبی در زمینه اجرای برنامه ها برخوردارند و رتبه بدست میاورند و بقیه دانش آموزان با استعداد هم محروم خواهند بود.

او در ادامه افزود:دلیل کار نکردن همکاران پرورشی و تربیتی در مدرسه عدم احساس مسئولیت آنان نیست ،بلکه مواد و مصالح آشپزی فراهم است ،ولی غذای خوب بدست نمیاید و انرژی هم تلف میشود ولی برنامه ریزی مناسب و آموزش برای مربیان نداریم.

مدرس دوره هنرهای نمایشی اذعان داشت:با توجه به کمبود سالنهای نمایشی درشهرستان اسلامشهرحرکت خوب کارشناسی فرهنگی،هنری آموزش و پرورش شهرستان در زمینه برگزاری دوره هنرهای نمایشی و استعدادیابی دانش آموزان را به فال نیک باید گرفت .

دانش بیان داشت: در طول برگزاری دوره مذکور سعی میکنیم با مباحثی از جمله،ماهیت تئاتر،انتخاب متن و دانش آموز مستعد، بازدید از مدارس و مشورت برای انتخاب مربی تئاتر در خدمت واحدهای آموزشی باشیم.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار