امام جمعه موقت همدان:

اربعین ستون ولایت است

همدان (پانا) - امام جمعه موقت همدان ظهر روز گذشته در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه با بیان این که مقام معظم رهبری راهپیمایی اربعین را یک پدیده الهی می‌دانند، تلاش دشمنان برای ناشناخته ماندن کربلا را بی ثمر دانست.

کد مطلب: ۹۶۰۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
اربعین ستون ولایت است

به نقل از خبرگزاری مهر، سیدهاشم موسوی با بیان این که نماز ستون دین است و زیارت اربعین ستون ولایت است، عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) به مردم توصیه کرده اند که از قرآن و اهل بیت (ع) جدا نشوند.
او با اشاره به این که قرآن برای سعادت انسان، مجاورت و همنشینی با صادقان بودن را مورد تأکید قرار داده است، اظهار داشت: هیچ یک از ائمه اطهار (ع) دروغ نگفتند و ما نیز نباید دروغ بگوییم.
امام جمعه موقت همدان با بیان این که مؤمن باید عملش را با عمل امام معصوم (ع) بسنجد تا شبیه ائمه (ع) شود، عنوان کرد: حقوق یکی از مسائل مهم و با ارزشی است که جنبه فقهی و اخلاقی دارد و بزرگترین حقوق از منظر امام علی (ع)، حق زمامداران بر مردم و حق مردم بر حاکمان است.
امام جمعه موقت همدان با بیان این که اگر حاکم حق مردم و مردم حق حاکم را ادا کنند باعث الفت مردم با یکدیگر و پیوستگی آن ها می‌شود، افزود: این فریضه موجب قدرت و عزت دین، تقویت حق، رهایی دین از انحراف، استواری عدالت، حفظ سنت‌ها در مسیر صحیح، اصلاح امور و امیدواری مردم و یأس دشمنان می‌شود.
او با بیان این که اگر این دو حق محقق نشود، نابودی وحدت، حاکمیت ظلم بین مردم، ایجاد بدعت، از بین رفتن تقوای الهی و کمرنگ شدن خصایص انسانی را شاهد خواهیم بود و حکومت استبداد و ظلم برقرار می‌شود، گفت: در چنین حکومتی مردم به ابطال حقوق عادت می‌کنند و نیکان خوار و ذلیل شده و از صحنه اجتماع طرد می‌شوند و بد کاران عزیز خواهند شد.
حجت الاسلام موسوی به روز عصای سفید نیز اشاره کرد و گفت: مسئولان باید به مناسب سازی معابر برای عبور و مرور نابینایان و معلولان توجه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار