امام جمعه خاورشهر:زیارت اززیباترین اعمال معنوی است

شهرری (پانا) - امام جمعه خاورشهر گفت : زیارت قبور اهل بیت(ع) یک مکتب و اندیشه متعالی، اثر بخش و دارای جایگاه والایی در اسلام است .

کد مطلب: ۹۶۰۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه خاورشهر:زیارت اززیباترین اعمال معنوی است

حجت الاسلام یاسینی در خطبه های این هفته با عنایت به اربعین حسینی و پایان فصل عزاداری به بیان اهمیت زیارت امام حسین(ع) در اربعین پرداخت و به بیانات رهبری در سال 94 پرداخت و اظهار داشت: پدیده ای بی نظیر و بی سابقه ای در این چندسال اخیر به وجود آمده و آن راهپیمایی عظیم و پرشور اربعین است که این حرکت، حرکت عشق و ایمان است.

امام جمعه خاورشهر در ادامه افزود:کربلا محصور به یک سرزمین با جغرافیایی خواص نیست بلکه تمام عالم کربلاست و در ایام اربعین پس از شناخت خود و اهل بیت علیهم السلام به شناخت اهداف قیام امام حسین (ع) و قدم برداشتن در این راه می‌رسیم.

حجت الاسلام یاسینی به کارکردها و اثرات زیارت پرداخت و گفت : در زیارت اهل بیت (ع)به معرفت زایی نسبت به ذات مقدس حق، شهادت به وحدانیت خدا، امام شناسی می‌رسیم و هنگامی که امام را بشناسیم به ویژگیهای او پی برده و سعی می‌کنیم رفتار و زندگی خود را تا حدی به آنها نزدیک کنیم.

امام جمعه خاورشهر در خطبه دوم علاوه بر بیان مناسبتها به تبیین مسائل روز خصوصا ناآرامی‌های اخیر در عراق پرداخت و به اهداف حرکت فتنه انگیزی که به بهانه اعتراض به کمبودهای اقتصادی و فساد اداری در عراق برپاشد اشاره نمود و بیان داشت: مهم ترین هدف این حرکات فتنه انگیز برجسته سازی دخالت های ایران در عراق، دومین هدف مقابله با شیعه و مرجعیت شیعه و آخرین هدف برجسته سازی ملی گرایی عراقی و عربی است.

حجت الاسلام یاسینی به دو عامل اصلی و ریشه‌های نابسامانی پرداخت و اظهارداشت: اولین منشا ناامیدی آمریکا از ساختار دولت کنونی عراق و دومین دلیل شکست‌های پی در پی رژیم صهیونیست و آمریکا از محور مقاومت است.

در مراسم نمازجمعه خاور شهربه مناسبت سالروز تاسیس عقیدتی سیاسی ارتش به فرمان امام خمینی(ره) حجت الاسلام غفاری رئیس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش به بیان برخی اقدامات انجام شده در جهت بالا رفتن آگاهی‌های دینی و سیاسی کارکنان و خانواده‌های محترمشان پرداخت.

او بیان کرد: نیروی زمینی ارتش در کنار نیروهای سپاه و نیروی انتظامی اقدامات و کارهای موثری در زمینه‌های دفاعی انجام داده و باید دقت داشته باشیم که در کنار آمادگی‌های جسمانی و رزمی نیروها آمادگی روحی و معنوی نیز نقش بسزایی داشته و در زمینه فعالیتهای فرهنگی، مذهبی، سیاسی، سبک زندگی اسلامی قدم‌های موثری برداشته ایم.

او در ادامه اذعان داشت:تبیین بیانات رهبری و مسائل روز، برگزاری کلاسهای آموزش سواد رسانه ای در جهت بالا رفتن سطح سواد رسانه ای، ارتقا هوشیاری و بصیرت افزایی دینی کارکنان در قالب طرح مصباح و برگزاری مسابقات قرآنی و دینی از جمله اقداماتی است که در جهت افزایش بصیرت دینی و سیاسی کارکنان و خانواده های آنها انجام شد.

/خبرنگار :زهراسادات میری /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار