اولین پرواز خدمه‌دار دراگون اوایل ۲۰۲۰ انجام می‌شود

تهران (پانا) - سازمان فضایی آمریکا (ناسا) انتظار دارد که شرکت فضایی اسپیس ایکس اولین پرواز خدمه‌دار کپسول فضایی دراگون را در اوایل سال ۲۰۲۰ انجام دهد.

کد مطلب: ۹۶۰۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
اولین پرواز خدمه‌دار دراگون اوایل ۲۰۲۰ انجام می‌شود

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شینهوا، «جیم برایدنستاین» مدیر ناسا و «ایلان ماسک» رئیس اجرایی شرکت اسپیس‌ایکس دیروز پنجشنبه اعلام کردند که پرتاب خدمه‌دار کپسول «دراگون» می‌تواند سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ صورت گیرد.

وی کهبه همراه ایلان ماسک در دفتر مرکزی SpaceX در Hawthorne واقع در کالیفرنیا قرار داشت تا از پیشرفت‌های این شرکت در زمینه پرتاب اولین فضانوردان توسط فضاپیمای دراگون بازدید کند، گفت: کپسول دراگون به عنوان بخشی از برنامه ارسال خدمه ناسا، اوایل سال ۲۰۲۰ فضانوردان را از خاک آمریکا به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد برد و آنها را باز خواهد گرداند.

وی افزود: من و ایلان ماسک در این مورد با هم توافق قاطع داریم - که تنها چیزی که در حال پیشرفت آن هستیم و از بالاترین اولویت برخوردار است، پرتاب فضانوردان آمریکایی با موشک‌های آمریکایی از خاک آمریکا است.

ماسک نیز گفت که شرکت اسپیس ایکس به دلیل پرواز فضایی انسان ایجاد شده است.

برایدنستاین پذیرفت که خوشبینی او مشروط به این است که اسپیس ایکس با مشکلات بزرگی در رابطه با آزمایش‌های آتی چترهای نجات دوباره طراحی شده به همراه آزمایش‌های زمینی و آزمایش‌هایی که در حین پرواز دراگون انجام می‌شود، مواجه نشود.

وی در این جلسه به برخی از نکات برجسته شامل اظهارنظرهایی در مورد پروژه دراگون و پیشرفت آن اشاره کرد و با تاکید بر لزوم آزمایش بیشتر روی این کپسول فضایی و احتمال تغییر برنامه‌ها وابسته به نتایج آزمایشات گفت که این کپسول می‌تواند برای اولین پرواز خود در ابتدای سال ۲۰۲۰ آماده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار