امام جمعه شهرقدس: نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی،گامی مهم برای ریشه کن کردن فقراست

شهرقدس (پانا) - امام جمعه شهرقدس مبارزه با مفاسد اقتصادی و استفاده از نسخه شفابخش و طلایی اقتصاد مقاومتی را راهی برای فرار از بحران اقتصادی و ریشه کن سازی فقر دانست.

کد مطلب: ۹۶۰۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه شهرقدس: نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی،گامی مهم برای ریشه کن کردن فقراست

حجت الاسلام جوکار امام جمعه شهرقدس در خطبه های نمازجمعه نوزدهم مهر 98 اظهار داشت: در حدیثی از امام عسکری (ع) رسیده ،برای انسان مومن که منظور از مومن شیعه دوازده امامی میباشد، پنج علامت وجود داردواولین نشانه در شبانه روز نماز خواندن که هفده رکعت نمازهای یومیه و سی و چهار رکعت نماز نافله و نمازهای مستحبی است ودومین نشانه مومن از دیدگاه امام عسکری (ع) زیارت اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) است.

او در ادامه افزود:نشانه‌های دیگر مومن انگشتر در دست راست داشتن وسجده بر روی خاک از نشانه های دیگر مومن است و چقدر خوب است که خاکی که انسان برروی آن سجده میکند تربت سیدالشهدا(ع)میباشد و امام صادق (ع) در این باره میفرمایند،سجده بر تربت سید الشهدا (ع)باعث آمرزش گناهان و درمان بیماریهای روحی و روانی میشود وآخرین نشانه مومن از نظر امام عسکری (ع) در نمازها گفتن بسم الله الرحمن الرحیم با صدای بلند است.

امام جمعه شهرقدس در ادامه خطبات نماز جمعه در آستانه اربعین حسینی به کیفیت و آثار زیارت امام حسین (ع) پرداخت و گفت:در زمان اهل بیت(ع) راه برای رفتن به زیارت سیدالشهدا (ع)بسته بودو در زمان منصور دوانقی قبر سیدالشهداء (ع)تخریب شد و بعد از آن متوکل عباسی دو بار قبر سیدالشهدا (ع)را مورد تخریب قرار داد، غافل از اینکه حضرت زینب کبری (س) خطاب به امام سجاد (ع) فرمودند، نگران نباش ،روی قبر پدرت سید الشهدا(ع) پرچمی نصب خواهد شد که آن پرچم اثرش تاقیام قیامت از بین نمی رود. صدام صدامیان داعشی و داعشی ها هم آمدند اما موفق نشدند .

او بیان داشت: بشر از اول خلقت تا کنون چنین اجتماعی به خود ندیده که سی میلیون نفر در یک مکان جمع شوند در امنیت و آرامش باشندو امروز مسئله اربعین فراتر از یک مسئله اسلامی و یک مسئله شیعه میباشد وامروز مسئله اربعین علامت آزاده خواهی در جهان است و غیر مسلمان ها هم می آیند همه از کشورهای مختلف ،ادیان و اقوام و سلیقه های مختلف جمع میشوند وبه زیارت امام حسین علیه السلام می آیند این حرکت بزرگ نماد وحدت است.

حجت الاسلام جوکار بیان کرد: امروز امام حسین (ع)به عنوان یک شخصیت بین المللی و نماد آزادی در جهان است ، اربعین سید الشهدا(ع)هم زمینه‌ساز تمدن اسلامی و هم مقدمه سازی است برای ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف.

او خاطر نشان کرد: در همین جریان اربعین است که منتقم خون سیدالشهدا (ع)به مردم دنیا معرفی می شود و بهترین شیوه زندگی زندگی در سایه فرامین قرآن و عترت و با محوریت پروردگار آدم است.

امام جمعه شهرقدس در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه یاد و خاطر پنجمین شهید محراب آیت الله اشرفی که در مهر ماه سال 61 به شهادت رسید گرامی داشت.

او همچنین ضمن گرامیداشت بیست و چهارم مهرماه سالروز تاسیس سازمان عقیدتی،سیاسی ارتش اذعان داشت:از خردمندی‌های رهبر انقلاب می‌توان به پیشنهاد تشکیل سازمان ارتش اشاره کرد که مورد تایید امام خمینی (ره) قرار گرفت و امروز اگر می‌بینیم ارتش ما یک ارتش مکتبی است ،یک ارتش ولایی و یک ارتش دلسوز است اینها همه نتیجه تربیت صحیح ارتشی‌هاست که اکنون ارتش ما حافظ امنیت و حافظ انقلاب اسلامی و ارزشهای اسلامی است.

حجت الاسلام رضا جوکار در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره بر بیست و چهارم مهر ماه، آغاز هفته پیوند اولیاء و مربیان گفت: رابطه مدرسه و اولیا حاصل تربیت صحیح فرزند می شود و اولیا و مدرسه را دو بال پرواز برای دانش آموزان دانست که آنها را در آسمان موفقیت پرواز می دهند.

او بااشاره بر روز جهانی فقر بیان کرد: فقر در همه دوره های تاریخ بوده که فقط شدت و ضعف آن تغییر کرده اما کلیت آن همچنان وجود دارد و
اگر می‌خواهیم فقر ریشکن شود باید با مفسدین مبارزه شود. بارانت‌خواران احتکارگران،قاچاقچیها و همه فاسدین باید مبارزه شود برای ریشکن شدن فقر لازم است حمایت از تولید ملی جدی گرفته شود واوضاع اقتصاد ساماندهی شود ومسئولین باید برروی منابع داخلی چه انسانی و چه طبیعی تمرکز کنندو یکی از مهمترین راه های مبارزه با فقر، نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی است.انتظار ما از مسئولین نیز این است که فقط حرف نزنن بلکه عمل کنند.

امام جمعه شهر قدس در رابطه با انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در اسفند 98بیان کرد: انشاالله طوری انتخاب کنیم که بعدها به انتخاب خود ببالیم و افتخار کنیم و طوری انتخاب نکنیم که بعدها از انتخاب خود بنالیم.

/خبرنگار: معراج محمودی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار