فرمانداریزد:

قصه و قصه گویی می تواند به برند یزد تبدیل شود

یزد(پانا) - فرماندار یزد یزد گفت: با بهره گیری از بافت تاریخی و تربیت قصه گویان مطرح، قصه و قصه گویی می تواند به برند یزد تبدیل شود.

کد مطلب: ۹۶۰۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
قصه و قصه گویی می تواند به برند یزد تبدیل شود

سید محمد رستگاری، فرماندار یزد در حاشیه بیست و دومین جشنواره استانی قصه گویی یزد گفت: قصه و قصه گویی نقش پر رنگی در احیا فرهنگ اصیل هر ملتی دارد.
رستگاری افزود: استان یزد با بافت تاریخی بی نظیر و برگزاری قصه‌های محیطی در این مکان‌ها، بستری مناسب برای گسترش قصه و قصه گویی فراهم کرده است به نوعی که می‌توان گفت در استان یزد شرایط فیزیکی برای احیا و ترویج قصه گویی کاملا مهیا است.
فرماندار یزد با بیان اینکه یزد می تواند در کنار تمامی برندهای خود، به شهر قصه و قصه گویی نیز تبدیل شود، تصریح کرد: البته این کار آسانی نیست و کمتر قصه‌گویی مثل گذشته پیدا می‌شود، اما این جوانان و نوجوانانی که هرساله در جشنواره‌ها حضور دارند می‌توانند یک نسل خوب قصه‌گو بسازند.
این مقام مسئول به ضرورت احیا و ترویج قصه گویی در بین خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: امیدوارم روایتگری و قصه‌گویی تنها به جشنواره ها خلاصه نشود و کم‌کم به دل خانواده‌ها ورود پیدا کند.
بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در بخش استانی از 16 مهرماه و همزمان با روز جهانی کودک در یزد آغاز و تا ۲۲ مهرماه با معرفی قصه گویان برگزیده به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار