اولین حضور زنان، سومین برد پرگل ایران؛ هجدهم مهرماه جاودان شد

سوالی که هم‌چنان وجود دارد این است که حضور زنان در ورزشگاه‌ها ادامه‌دار خواهد بود یا نه

تهران (پانا) - سومین برد پرگل تاریخ تیم ملی فوتبال ایران در حالی رقم خورد که زنان ایرانی به صورت غیرگزینشی و بعد از خرید بلیت، موفق به تماشای بازی سفیدپوشان ایران از نزدیک شدند.

کد مطلب: ۹۶۰۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
اولین حضور زنان، سومین برد پرگل ایران؛ هجدهم مهرماه جاودان شد

نوزدهم شهریور ماه بود که خبری تلخ شبکه‌های اجتماعی را در نوردید و به رسانه‌ها رسید؛ سحر خدایاری درگذشت. درگذشت او که یک هوادار فوتبال بود و تلاش کرده بود وارد استادیوم شود با واکنش‌های زیادی همراه شد و نه تنها بازیکنان و هواداران فوتبال، بلکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان دولتی و حتی مدیران فیفا را نیز درگیر خود کرد.

چند روز بعد از درگذشت سحر خدایاری اعلام شد که در بازی ایران و کامبوج زنان در ورزشگاه آزادی حضور خواهند داشت. علی ربیعی، سخنگوی دولت همان زمان صراحتا اعلام کرد که حضور زنان گزینشی نخواهد بود و بلیت فروشی صورت خواهد گرفت.

ساعت 17 امروز، روز موعود بود. بلیت فروشی هرچند به صورت محدود ولی انجام شد و زنان یک به یک پا در استادیوم آزادی گذاشتند و به موازات آن شبکه های اجتماعی پر شد از تصاویر و فیلم های حضور زنان در آزادی.

در این میان بودند زنانی که در فرصت محدود اعلام شده موفق به خرید بلیت نشدند ولی براساس اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی، بعد از حضور علی ربیعی در استادیوم و هماهنگی‌های به عمل آمده، درهای استادیوم به روی آنان نیز باز شد تا جشن آزادی کامل تر شود.

صندلی های اختصاص داده شده به مردان آنقدر خالی بود که امکان بی توجهی به آن ممکن نبود ولی شور و شوق جایگاه متعلق به تیفوسی‌های استقلال که زنان را در خود جای داده بود، غیر قابل وصف بود. شور و شوقی که با جشنواره 14 گل ایران و پوکر کریم انصاری فرد هم تکمیل‌ شد.

برد 14 گل ایران مقابل کامبوج سومین برد پرگل تاریخ فوتبال ایران بود. سفیدپوشان ایران پیش از این با 19 گل گوام و با 17 گل مالدیو را شکست داده‌اند.

یکی از قابل توجه ترین لحظات در ازادی، قرائت سرود ملی ایران توسط زنان بود که با استقبال گسترده کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شد. در این میان البته برخی زنان نیز از تعداد بالای نیروهای امنیتی حاضر در جایگاه خود گلایه‌مند بودند.

گلایه‌ها به همین جا منحصر نشد. پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر از عدم نمایش زنان در صداوسیما انتقاد کرد.

نکته قابل توجه در این میان جمع‌آوری زباله های پخش شده در استادیوم آزادی توسط زنان بود که تصاویر و فیلم های آن در شبکه های اجتماعی با بازخوردهای مثبت بسیاری همراه شد. تشویق عادل فردوسی پور و وریا غفوری نیز از دیگر شعارهای قابل توجه امروز زنان در آزادی بود. شعارهایی که با تشکر بازیکنان تیم فوتیال ایران بعد از پایان بازی نیز مواجه شد و مسعود شجاعی و سایر بازیکنان با حضور در مقابل جایگاه زنان از آنان تقدیر کردند.

با تمام این تفاسیر روز متفاوت آزادی به پایان رسید ولی هنوز یک سوال پابرجاست. زنان در بازی های دیگر تیم ملی می‌توانند حاضر شوند؟ پرسشی که ربیعی با بیان اینکه تمام زیر ساخت ها حاضر است گویا پاسخی مثبت به آن داده است.

معصومه ابتکار، معاون زنان رئیس جمهوری نیز ابراز امیدواری کرده که این حضور منحصر به بازی های ملی نشود و در بازی های باشگاهی نیز امکان حضور زنان فراهم شود. زنان ایرانی نیز هنگام خروج از آزادی با شعار "منتظر ما بمان" خواسته حضور دائمی خود در استادیوم را دوباره تکرار کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار