دانش آموزان نوش آباد، کودکی خود را نقاشی کردند

کاشان (پانا) - مدیر دبستان شهید تقوی شاد نوش آباد گفت: همزمان با هفته ملی کودک، دانش آموزان این واحد آموزشی ، رویای کودکی خود را نقاشی کردند.

کد مطلب: ۹۶۰۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان نوش آباد، کودکی خود را نقاشی کردند

محسن مومن زاده در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: برنامه‌های هفته ملی کودک با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان و همچنین مورد توجه قراردادن نیازهای کودکان و نوجوانان به مردم و مسوولان، پیش‌بینی شده‌ است.
وی افزود: امید به آینده‌ای روشن برای کودکان به عنوان نگاهی راهبردی همواره باید مورد توجه دست‌اندرکاران این حوزه قرار بگیرد که بخشی از این امیدآفرینی در قالب برنامه های نظام آموزشی در مدرسه تحقق پیدا می کند.
وی با اشاره به شعار آینده را باید ساخت برای هفته کودک امسال، تاکید کرد: آینده سازی کودکان، در سایه رفتار و برنامه های تربیتی بزرگ‌تر‌ها انجام می شود که قصه‌گویی، شعرخوانی، نقاشی و موسیقی می‌تواند در این مسیر راهگشا و سازنده است.
وی تصریح کرد: برای توسعه و پیشرفت به عناصری مثل حاکمیت قانون، اقتصاد مولّد،فناوری و شهرسازی نیاز هست اما آموزش و پرورش ، زیرساخت توسعه کشورها ، است تا آمادگی ذهنی و تربیتی توسعه در دوران کودکی فراهم شود.
این کارشناس آموزشی گفت: نظرخواهی و مشارکت بچه‌ها در تصمیم‌گیری‌ها، ایجاد محیط شاد و سرشار از امید و امنیت در خانه و مدرسه، افزایش مطالعه و تقویت توانمندی های فکری و روحی بچه ها، پرورش تخیل و رؤیاهای کودکان از جمله مواردی است که باعث ساخته شدن آینده از دوران مدرسه می شود.
مومن زاده افزود: به تعبیر امام علی علیه السلام باید فرزندان را برای دنیایی غیر از شرایط خود آماده کنیم و به تعبیری در دنیای مدرن، مردم منشأ تحول هستند، فرهنگ می‌سازند بنابراین متولیان اموزش باید بدانیم که هیچ کودکی خمیر نیست و ما به عنوان مربی، باید این کودک را کشف کنیم.
هفته ملی کودک از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه در سراسر کشور برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار