رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان کرمانشاه:

حضورخیرین برای مشارکت در ساخت مدرسه ویژه دانش آموزان اوتیسم در کرمانشاه

کرمانشاه (پانا) - رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان کرمانشاه خواستار حضور خیرین برای مشارکت در ساخت مدرسه ویژه دانش‌آموزان اوتیسم در کرمانشاه شد.

کد مطلب: ۹۵۹۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
حضورخیرین برای مشارکت در ساخت مدرسه ویژه دانش آموزان اوتیسم در کرمانشاه

فرزاد سهیلی رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان کرمانشاه با اشاره به نیاز کودکان مبتلا به اوتیسم به شرایط و امکانات آموزشی ویژه برای توانمند شدن گفت: اوتیسم جزو آن طیف از معلولیت‌هایی است که متاسفانه رو به گسترش است و این موضوع می‌طلبد تا تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای آموزش و توانمندسازی این دانش‌آموزان فراهم باشد.

سهیلی با تاکید بر اینکه اوتیسم علت شناخته شده ای ندارد،افزود: اگرچه برخی از علل آن شناسایی شده، اما هنوز به قطعیت نمی‌توان در مورد علل بروز آن اظهار نظرکرد.

وی عنوان کرد: اوتیسم هنوز به عنوان معلولیت در میان مردم شناخته نشده است و به خاطر برچسب‌هایی که جامعه به کودکان مبتلا به اوتیسم می‌زند ممکن است خانواده‌های دارای چنین فرزندانی با نگرانی‌هایی مواجه باشند و بالابردن آگاهی جامعه نسبت به این معلولیت برای برخورد مناسب با کودکان مبتلا به اوتیسم ضرورت دارد.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان با اشاره به وجود یک مدرسه ویژه دانش‌آموزان اوتیسم در استان اظهار کرد: در حال حاضر 54 دانش‌آموز در این مدرسه مشغول تحصیل هستند.

سهیلی در پایان خاطر نشان کرد: پیگیر این موضوع هستیم تا مدرسه استاندارد دیگری را متناسب با نیاز‌های کودکان مبتلا به اوتیسم در استان راه اندازی کنیم که جهت تحقق این امر به مشارکت خیرین نیاز داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار